پولنیوز، مازیاردانیالی – اتومبیل هایی که نامشان در این مطلب می آید؛ قطعا جز سریعترین ها و گرانترین ها نیستند! حتی ممکن است منتقدان زیادی داشته باشند اما با این وجود؛ نام هایی را خواهید شنید که هر کدامشان به نوعی با تاریخ صنعت خودرو ارتباط ناگسستنی داشته و محبوب قلب تعداد غیرقابل شمارشی مخاطب در سراسر جهان هستند. برای این گروه از مخاطبان دنیای خودرو ارزش یک ماستنگ کلاسیک بازسازی شده به مراتب بیشتر از آخرین مدل مرسدس بنز است و حتی در انتخاب خود شک نخواهند کرد. به عبارت دیگر اینجا صحبت از ماشین در مفهوم ذات آهنی و بیجان آن نیست بلکه از دلبر آهنی سخن می گوئیم که دارای روح و افسانه ای خاص خود است. با پول نیوز همراه باشید.
شلبی کبری 1962-1969
حتما بارها این خودرو با ظاهر متفاوت خود را
در فیلم ها یا ویدئوکلیپ های خوانندگان مطرح مشاهده کرده اید. شلبی کبری از آن
خودروهایی است که نمی توان انتها و دوران بازنشستگی برای آن متصور شد.
مینی کوپر اس 1963
خوب مینی هم نیازی به معرفی ندارد، حتی همین
الان اگر یک مینی کلاسیک را در خیابان ببینید بی اختیار لبخند برلبان تان نقش بسته
و لذت خواهید برد.
مرسدس بنز 300 اس ال گال وینگ 1963-1955
این مرسدس در دوران خود جز پیشرفته ترین و البته سریع ترین
خودروهای بازار بود. نوع خاص درهای آن که بال پرنده ایی نامیده می شود مخاطبان
بیشماری را شیفته خود کرده بود.
فراری انزو 2004-2002
فقط برای پولدارها تولید شده است. این نسخه خاص از فراری با
موتور 12 سیلندر و صدای غرش متفاوت آرزویی دست نیافتنی برای ماشین بازها خواهد
بود. فراموش نکنید که تنها 400 نمونه از آن تولید شده و البته 14 دستگاه نیز از
بین رفته است.
استون مارتین دی بی 5 1965-1963
با صندلی پرتابی و ماجراجویی های مامور مخفی 007 محبوب قلب
میلیون ها نفر شد. البته طرفداران این استون انتظار شلیک موشک یا رگبار را از آن
ندارند! بلکه فقط از زیبایی و اصالت به کار رفته در طراحی لذت می برند.
سیتروئن دی ای 1975-1955
این روزها برند دی اس از سیتروئن را بیشتر می شناسیم زیرا
محصولات آنرا در خیابان های کشورمان مشاهده می کنیم اما اینجا با یک نمونه کلاسیک
از دی اس سروکار داریم که شهرت فراوانی به خاطر ویژگی تعلیق هایدرونیوماتیک خود
داشت که ارتفاع ماشین را تغییر می داد. فراموش نکنیم این خودرو طی دورانی نماینده
صنعت خودروسازی فرانسه بوده و البته شاید هنوز هم باشد.
شورولت بل ایر 1957-1955
این مدل از شورولت و ویرایش های مختلف آن به نوعی نماد
خودروی سوپرکلاسیک آمریکایی شده است. کافی است در دیکشنری های تصویری مطرح نگاهی
به صفحات مربوط به دهه 50 میلادی داشته باشید قطعا بل ایر را آنجا مشاهده خواهید
کرد!
فورد تاندربرد 1957-1955
تاندربرد نسل اول در واقع دومین تجربه فورد در ارائه یک
محصول دو درب از سال 1938 تا دهه 50 میلادی بود. یک کانورتیبل لوکس که جایگاه ویژه
ای در تاریخ صنعت خودرو بدست آورد.
نیسان جی تی- آر 2009
شخصا(نویسنده) آنقدر عاشق این خودرو هستم که مایلم چند صد
صفحه درباره ویژگی ها و تفاوت های آن بنویسم اما به هر ترتیب جی تی- آر را باید
افسانه ای ترین لاین کمپانی ژاپنی نیسان بدانیم. تمام آن چیزی که از یک اسپرت
خیابانی انتظار می رود و البته فراتر از آن را جی تی- آر در اختیار شما می گذارد.
لامبورگینی کونتاش 1989-1974
دیگر 12 سیلندر ایتالیایی لیست امروز ما کونتاش است که
طراحی آینده نگر آن سر و صدای زیادی در زمان عرضه به پا کرد.
فورد ماستنگ جی تی فست بک 1968
ستاره فیلم های آمریکایی بهترین لقبی است که می توان برای
فست بک ماستنگ در نظر گرفت. اگر یک نمونه ازاین خودرو را در دوران حاضر داشته
باشید قطعا جز افراد خوش شانس زمانه محسوب خواهید شد زیرا علاوه بر قیمت قابل توجه
می توانید لذت سواری با یک عضلانی اصیل را نیز تجربه کنید.
پونتیاک جی تی او 1964
جی تی او به عنوان یکی از محبوب ترین لاین ها برند پونیتاک
محصولاتی جاودانه را روانه بازار کرد. اگر با یک جی تی او کاستوم و بازسازی شده
این روزها وارد خیابان شوید قطعا بیشتر از یک ب ام و سری 7 در کانون توجه خواهید
بود.
لینکلن کانتیننتال 1969-1961
ویرایش های مختلف این مدل از لینکلن برای دهه شصت یک معجزه
خودرویی به شمار می رفت و شناسنامه ای لوکس برای مالکانش! همه چیز این خودرو برای
آن شکل گرفته بود تا خریدار یک محصول کم نقص لوکس را در اختیار داشته باشد.
کادیلاک سری 62 مدل 1949
در نمونه کلاسیک و نمونه کوپه از شهر صنعتی دیترویت روانه
بازار شد. موتور 8 سیلندر و پرقدرتی که برایش در نظر گرفته شده بود یک اسپرت خوش
ساخت را پیش روی مشتریان قرار داد.
داج وایپر 1995- 1992
این هیولای 10 سیلندر بیشتر از آنکه به خاطرتوان بالای موتور مشهور باشد، برای طراحی خاص و متفاوت خود جلب نظر می کند.