May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۲۷۵۰
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
0
همتی گفت: شورای عالی بیمه با هدف تشویق مردم به خرید کالای ایرانی، شرایط ویژه ای را برای بیمه اعتبار فروش اقساطی کالاهای ایرانی را تصویب کرد.

پول‌نیوز - در حمایت از تولیدات داخلی، شورای عالی بیمه آیین نامه قرارداد گروهی بیمه اعتبار داخلی را بازنگری کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر همتی با اعلام این خبر گفت: در جلسه دیشب، شورای عالی بیمه با عنایت به سال حمایت از کالای داخلی و نقش اثرگذار صنعت بیمه در این حوزه در جلسه ای آیین نامه قرارداد گروهی بیمه اعتبار داخلی را مورد باز نگری قرار داد.

وی افزود: شورای عالی بیمه با هدف تشویق مردم به خرید کالای ایرانی، شرایط ویژه ای را برای بیمه اعتبار فروش اقساطی کالاهای ایرانی را تصویب کرد. طبق این مصوبه، پوشش بیمه ای در اختیار تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات ایرانی قرار خواهد گرفت و فهرست کالاهای ایرانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بیمه مرکزی اعلام خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن از ترامپ تشکر کرد

همچنین مقرر شد برای فروش اقساطی کالاهای مذکور، اعتبار سنجی خریداران رأسا توسط شرکت های بیمه و یا از طریق موسسات اعتبار سنجی مورد تایید بیمه مرکزی انجام شود. همچنین به منظور ترغیب تولیدکنندگان و عرضه کنندگان داخلی برای خرید این بیمه نامه، سهم آنها از عدم پرداخت اقساط خریداران از 25 درصد به 10درصد کاهش یافت.

دکتر همتی، همچنین از تصویب کاهش ۳۰درصدی حق بیمه مربوط به بیمه نامه شخص ثالث تراکتور و کمباین خبر داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: