کد خبر: ۲۷۴۳۹۱
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
0
مالزی اعلام کرد اموالی به ارزش ۲۷۳ میلیون دلار را که مرتبط با نخست وزیر سابق این کشور بوده توقیف کرده است.
توقیف اموال نخست وزیر سابق مالزیپول‌نیوز - پلیس مالزی اعلام کرد ارزش اموال و املاکی که طی تحقیقات خود در جریان رسیدگی به پرونده نجیب رزاق- نخست وزیر سابق این کشور- توقیف شده است بین ۹۰۰ میلیون تا ۱.۱ میلیارد رینگت-واحد پول مالزی- است. این تحقیقات پس از آن وارد مرحله جدیدی شد که سرنخ هایی از ارتباط نخست وزیر سابق با رسوایی صندوق توسعه این کشور یافت شد.

عمار سینگ- رئیس پلیس مبارزه با جرائم تجاری مالزی- در کنفرانس خبری خود گفت در جریان تحقیقات، پلیس ۱۲ هزار قطعه جواهر و فلز گران بها را ضبط کرده است. ارزش کل طلا و جواهرات توقیف شده تقریبا ۴۴۰ میلیون رینگت اعلام شده است.

لازم به ذکر است در پرونده پولشویی صندوق توسعه مالزی، لوکزامبورگ دو سال پیش وجوه آن را به اتهام پول شویی توقیف کرد. ارزش وجوه حساب های توقیف شده در لوکزامبورگ تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده است. منابع لوکزامبورگی تایید کرده‌اند این کشور ۱۰۰ میلیون دلار از وجوه حساب این موسسه را مسدود کرده است اما مقامات به دلیل کمبود اطلاعات کافی از سوی مالزی هنوز نمی دانند باید با این وجوه چه کاری انجام دهند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مالزی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: