کد خبر: ۲۷۴۴۴۰
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
0
پول‌نیوز - استاندار هرمزگان گفت: فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس روز پنجشنبه هفتم تیر ماه با حضور رئیس جمهور در بندرعباس افتتاح می شود.

فریدون همتی با بیان اینکه براساس چشم انداز ترسیم شده پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به بزرگترین پالایشگاه تولید فرآورده های نفتی جهان تبدیل می شود، عنوان کرد: فاز اول این پالایشگاه اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی گروه های مهندسین، وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) فاز دوم این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر آماده بهره برداری شده است که روز پنجشنبه هفتم تیر ماه با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان افزود: با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از ۱۲ میلیون لیتر بنزین به ۲۴ میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو پنج افزایش می یابد و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از چهار میلیون لیتر به هشت میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

همتی با بیان اینکه دستور ویژه ای از سوی رئیس جمهوری بر تامین مالی این پالایشگاه صادر شد، تصریح کرد: در این راستا ۲۹۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل فازهای دوم و سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اختصاص یافت که این صندوق همکاری خوبی در تخصیص این اعتبارات داشت و همچنین گمرک نیز با ترخیص به موقع تجهیزات خریداری شده برای نصب در پالایشگاه به تکمیل فاز دوم این پالایشگاه کمک کرد.

وی گفت: تلاش می کنیم فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد که میزان تولید بنزین این پالایشگاه را به ۳۶ میلیون لیتر در روز ارتقاء خواهد داد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد فرآورده های نفتی کشور توسط پالایشگاه های نفت ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس در استان هرمزگان تامین می شود، اظهار داشت: در صورت صرفه جویی در مصرف این فرآورده ها، می توانیم بخشی از تولیدات این پالایشگاه ها را صادر کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان پنجشنبه هفتم تیر ماه سال جاری با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری افتتاح می شود.

محمدعلی دادور با بیان اینکه با بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه به روزانه ۲۴ میلیون لیتر می رسد، عنوان کرد: همچنین تولید روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد و واحدهای تولید بنزین، کشور در تولید بنزین خودکفا می شود و زمینه برای صادرات بنزین در نیمه دوم امسال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه همه مراحل این پالایشگاه به دست متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است، افزود: اکنون تولید بنزین یورو چهار و و یورو پنج در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۲۴ میلیون لیتر در روز است که تا پایان سال به ۳۶ میلیون لیتر خواهد رسید.

دادور با بیان اینکه خوراک مصرفی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اکنون روزانه ۲۴۰ هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می شود، خاطرنشان کرد: در ظرفیت نهایی این خط ظرفیت انتقال تا ۸۰۰ هزار بشکه را نیز دارد.

وی با بیان اینکه بنزین تولیدی در این پالایشگاه با اکتان بالای ۹۱ و بنزن زیر یک درصد سازگاری زیادی با محیط زیست دارد، اظهار داشت: با کامل شدن فاز سوم پالایشگاه تا پایان سال ۹۷ ، ایران علاوه بر خودکفایی در بنزین، صادر کننده حدود ۲۵ میلیون لیتر بنزین خواهد شد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، به وسعت ۷۰۰ هکتار در غرب بندرعباس احداث شده و این پالایشگاه، ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی را دارد که رسیدن به این ظرفیت در سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه ای در نظر گرفته شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: روحانی ، بندرعباس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: