April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۷۴۱
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
0
تنها تعداد دنبال کننده ها را در نظر نگیرید. شمار کامنت ها بهتر از هر شاخص دیگری نشان دهنده مخاطبان فعال حاضر در یک صفحه اینستاگرامی است. برای آن که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت در فضای مجازی دست یابید، باید اهل ریسک باشید!

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- دکوراسیون شیک، مواد اولیه مرغوب، غذاهای خوش طعم با طراحی چشم نواز و کارکنان حرفه ای همگی از جمله فاکتور های مهمی هستند که به منظور جلب نظر مشتریان موثر خواهند بود. اما آیا کافی است؟ به واسطه این روش ها توانسته اید بیشترین میزان جذب مشتری را داشته باشید؟

اگر نگاهی به تاریخ صنعت مواد غذایی و به خصوص تاسیس رستورانهای مختلف داشته باشید، تبلیغات به عنوان عاملی اساسی حضور دائمی داشته و در آینده نیز خواهد داشت. البته شیوه تبلیغات و بازاریابی برای این صنعت در گذر زمان و به تناسب دوره مورد نظر دچار تحول و دگرگونی شده است. امروزه فضای مجازی تبدیل به بستری ارزشمند برای افزایش تعداد مخاطبان یک کسب و کار خاص شده و می توان از آن در این راستا بهره برداری کرد. به عنوان مثال برنامه ای مانند اینستاگرام یکی از مهم ترین ابزار های مارکتینگ برای هر مجموعه به شمار می رود. عصر دیجیتال این فرصت را در اختیار رستورانها قرار داده است تا از طریق اینستاگرام کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنند. اما برای دست یابی به چنین هدفی چه اقداماتی لازم خواهد بود؟ با ما همراه باشید.

 

بهترین ویژگی خود را کشف کنید

نقاط قوت و جاذبه های رستوران خود را با مخاطبان اینستاگرام به اشتراک بگذارید. از کفپوش زیبای رستوران گرفته تا طراحی منحصر به فرد بشقابهای غذا، از تمامی پتانسیل های مجموعه خود استفاده کنید.

از غذا تا سرگرمی! (+عکس)

اینستاگرام به معنای درخشش میان سایر رقبا با تکیه بر خلاقیت است. باید صفحه ای بسازید که پر از جذابیت های متنوع باشد و بتواند از این طریق درصد بالایی از مخاطبان را تبدیل به مشتری های اصلی رستوران کند. البته پیش از هر چیز نیاز به یک گوشی هوشمند مجهز به دوربینی قوی خواهید داشت؛ عکسهای باکیفیت پست کنید!

 

از غذا سرگرمی بسازید

از آثار هنری خوشمزه مجموعه خود پست هایی تهیه کنید که هزاران نفر را عاشق خود می کنند! جالب است بدانید که غذا یکی از محبوب ترین دسته بندی ها در فضای اینستاگرام را به خود اختصاص می دهد و کاربران نیز از پست های مرتبط با این موضوع استقبال زیادی به عمل می آورند. در واقع هم کار می کنید و هم تفریح! تنها کافیست به جنبه زیبایی شناختی غذاهای طبخ شده توجه بیشتری نشان دهید. نتیجه آن سیلی از مشتریان مشتاق درست مقابل درب رستوران شما خواهد بود.

از غذا تا سرگرمی! (+عکس)


نورپردازی مناسب داشته باشید

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند برند غذایی شما را میان هزاران برند دیگر جذاب کند، نورپردازی فضای رستوران است. این موضوع نه تنها تجربه دلنشینی را از انتخاب مجموعه شما در اختیار مشتری قرار می دهد، بلکه در فضای مجازی نیز موفق تر خواهید بود.

از غذا تا سرگرمی! (+عکس)

بسیاری از مشتریان تنها به دلیل نور نامناسب محیط از سفارش خود عکس نمی گیرند! این در حالی است که اگر نورپردازی اصولی داشته باشید، تصویر غذای طبخ شده در رستوران شما به عنوان یک پست محبوب به اشتراک گذشته خواهد شد و این مسئله به معنای افزایش صعودی سیر مخاطبان کسب و کار است. جالب است بدانید که بر عکس هر اپلیکیشن اجتماعی دیگری، اینستاگرام فضایی است که کاربران مایل هستند جنبه زیبای هر چیزی را مشاهده کنند و این موضوع به خصوص در اکانت های غذایی بیشتر احساس می شود. به نورپردازی مناسب به عنوان یک هزینه اضافی نگاه نکنید، چرا که راهکاری با هدف جلب هرچه ببشتر نظر مشتریان به شمار می رود. بدین ترتیب سود بالاتری به دست می آورید و چند برابر خرجی که برای نورپردازی کرده اید به شما باز می گردد.

 

جزئیات را فراموش نکنید

هنگام ساخت اکانت برای رستوران خود در فضای اینستاگرام، به جزئیات مختلف به ویژه نام کاربری و بیوگرافی صفحه توجه زیادی به خرج دهید. از طرفی برای به اشتراک گذاری پست های مختلف از هشتگ مناسب و خاصی استفاده کنید که احتمال مشاهده پست مورد نظر را افزایش خواهد داد. لوگو نیز فاکتور مهم بعدی است. از تیم گرافیکی کسب و کار خود بخواهید که لوگویی جذاب برای صفحه اینستاگرام رستوران طراحی کنند و برای هر پستی که به اشتراک می گذارید از لوگوی مورد نظر استفاده کنید.

 

در صفحات شناخته شده برای رستوران خود تبلیغ کنید

نکته دیگری که می تواند کسب و کار غذایی شما را ظرف مدت زمانی کوتاه به شهرت و محبوبیت مورد نظر نزدیک کند، تبلیغات در صفحات شناخته شده خواهد بود. تنها با یک جست و جوی ساده در فضای اینستاگرام می توانید چندین مورد از این دست اکانت های موفق و پر طرفدار را شناسایی کنید. البته توصیه می شود بین ساخت اکانت برای رستوران خود و تبلیغات در صفحات پر بازدید، فاصله ای چند ماهه در نظر بگیرید. هزینه ای که برای این منظور صرف می شود، با جلب مشتری های بیشتر به رستوران باز خواهد گشت.

در این مورد مهارت انتخاب هوشمندانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع تبلیغ در هر اکانتی به نفع کسب و کار شما نخواهد بود. بهتر است در صفحاتی که زمینه کاری مشابهی دارند تبلیغ کنید؛ مانند غذا و سرگرمی و یا صفحاتی که در حیطه معرفی بهترین رستورانهای یک منطقه فعالیت دارند. توجه به تعداد لایک ها و کامنت هایی که برای هر پست در اکانت منتخب وجود دارد نیز یکی دیگر از روش های گزینش صحیح خواهد بود. تنها تعداد دنبال کننده ها را در نظر نگیرید. شمار کامنت ها بهتر از هر شاخص دیگری نشان دهنده مخاطبان فعال حاضر در یک صفحه اینستاگرامی است. برای آن که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت در فضای مجازی دست یابید، باید اهل ریسک باشید! بدین ترتیب بسیار سریع تر از آنچه تصور می کنید به جایگاه مورد انتظار خواهید رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: