اصناف و بازاریان به دنبال بیان قانونی مطالبات خود هستند
کد خبر: ۲۷۴۸۰۲
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
0
با وجود اینکه اصناف به برخی از مشکلات اقتصادی معترضند اما همیشه سعی بر حل مسایل خود از طریق مجرای قانونی و به شکل مسالمت‌آمیز دارند.
غیربازاری ها،بازار را بهم ریختندپول‌نیوز - چند روز پیش گروهی از افراد در سطح بازار تهران مشکلاتی را بوجود آوردند که این موضوع موجب شد تا با دوتن از مسئولان کشور به گفت و گو بپردازیم، متن کامل آن،به  این شرح است؛

غیربازاری ها،بازار را بهم ریختند

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با بیان اینکه شلوغی‌های اخیر بازار، به طور حتم در گردش اقتصادی بی تاثیر نبوده است،اظهار کرد: در هفته‌های گذشته شاهد وجود برخی تنگناها‌ و ناهماهنگی‌ها در تأمین نیازمندی های بازار بودیم ،در حوزه ارز نیز مشکلاتی پیش آمد که موجب شد برخی از اصناف و مغازه‌داران با چالش هایی مواجه شوند.

صادقی اعلام قوانین ارزی جدید توسط بانک مرکزی و شیطنت رسانه‌های خارجی و افراد غیربازاری‌ را عامل تحریک مغازه‌داران دانست و تشریح کرد:به کسبه هشدار دادند در صورتی که درب مغازه شان باز باشد، آنجا را به آتش خواهند کشید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران اعلام کرد: تمام اصناف و بازاریان پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و ماهیت رویکرد بازار با چنین حرکاتی  مخالف‌ است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در این حرکت حضور داشتند بازاری نبودند اما از  آنجایی که این واقعه در بستر بازار رخ داد بسیاری تصور کردند بازار و اصناف عامل اصلی این اتفاق ها بوده‌ است.

صادقی اذعان کرد: با وجود اینکه اصناف به برخی از مشکلات اقتصادی معترضند اما همیشه سعی می‌کنند اعتراض ها و مسایل خود را به شکلی مسالمت‌آمیز و از مجرای قانونی بیان کنند.

وی با تأکید بر اینکه اتفاق اخیر توسط افراد غیر بازاری رخ داد، گفت: از همه صنوف و بازاریان تقاضا دارم مسائل ومشکلات خود را از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی بیان کنند تا به گوش مسئولان رسیده و اقدام مؤثری درخصوص آن صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در خاتمه یادآور شد: وقوع اقدامات اخلال‌گرانه تنها موجب بر هم خوردن نظم بازار و وارد آمدن ضرر و زیان به اقتصاد کشور خواهد شد.

اصناف و بازاریان به دنبال بیان قانونی مطالبات خود هستند

 آرمان خالقی دبیر خانه صنعت،‌ معدن و تجارت تهران نیز در گفت گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،اظهار کرد: اکنون شرایط بازار با توجه به تلاطم‌های به وجود آمده روند عادی ندارد و این نگرانی در اصناف به وجود آمده است که آیا تصمیمات کنونی و سیاست‌گذاری‌های دولت اثر بخش خواهد بود یا خیر.

وی افزود: امیدبخش نبودن پیام بازار در بخش‌های مختلف  موجب نگرانی اصناف می‌شود و زمینه را برای اعتراض های این چنینی فراهم می‌آورد.

خالقی تصریح کرد: اصناف و بازاریان اعتراضاتی‌ دارند اما به طور حتم خواستار بیان مسایل خود از طریق قانونی هستند تا مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند.

دبیر خانه صنعت،‌ معدن و تجارت تهران ادامه داد: اگر بیان مسائل و اعتراض ها موجب ناآرامی شود، این امر برای اصناف و بازاریان قابل قبول نیست.

وی ابراز کرد: در شرایطی که بازاریان و اصناف تقاضای مذاکره با دولت را دارند، دولت موظف است با مدیران صنوف جلسه گذاشته و به آنها اعتماد و اطمینان دهد که تصمیمات گرفته شده منافع آنها را تأمین خواهد کرد.

خالقی در خاتمه یادآور شد: تداوم اعتراض ها نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت و تنها موجب ضرر اقتصادی خواهد شد اما اعتراض به صورت درست و قانونی به طور حتم مفید و کمک دهنده بوده و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: