May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۵۰۱۱
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
0
رویترز اعلام کرد: خریداران آسیایی این هفته میزان کاهش نفت از ایران را در ماه اگوست به شرکت ملی نفت اعلام می‌کنند.
خریداران آسیایی میزان کاهش نفت از ایران را این هفته اعلام می‌کنندپول‌نیوز - چند منبع آگاه اعلام کردند: میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران از آنجایی که خریداران رزرو محموله‌های نفتی را به بعد موکول می‌کنند در ماه دسامبر به کمترین میزان سه سال گذشته خواهد رسید. آنها امیدوارند که درباره تحریم‌های آمریکا بتوانند معافیت‌های تحریمی از آمریکا بگیرند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مجموعه‌ای از فشارها را روی هم‌پیمانانش برای کاهش واردات نفت خام از ایران پس از خروج ترامپ از برجام اعمال می‌کند. خریداران در اروپا و هند نیز واردات از ایران را در آستانه اعمال تحریم‌های آمریکا در 4 نوامبر کاهش داده‌اند.

خریداران نفتی اعلام کردند: کره جنوبی یکی از چهار خریدار بزرگ نفت خام ایران در دور تحریم‌های قبلی بود و همچنین بزرگترین واردکننده میعانات گازی نیز به شمار می‌آید. عدم واردات این کشور می‌تواند فشار زیادی را برای ایران برای پیدا کردن خریداران جدید اعمال کند.

*خریداران آسیایی این هفته میزان کاهش نفشتان را  به شرکت ملی نفت اعلام می‌کنند

این منابع آگاه که به دلیل نداشتن مجوز برای مصاحبه با رسانه‌ها نخواست نامش‌ فاش شود، اعلام کرد: خریداران آسیایی نفتی ایران قرار است این هفته به شرکت ملی نفت ایران اعلام کنند که به چه میزان واردات نفت را در ماه آگوست کاهش خواهند داد اما دو تا از سه خریداران کره‌ای هنوز برای این اعلام ابراز آمادگی نکردند.

یکی از این منابع آگاه با بیان اینکه شرکتش تصمیم گرفته  از ماه آگوست خرید نفت از ایران را معلق کند، اعلام کرد: ما انتظار نداریم که از این به بعد راهنمایی از دولت بگیریم.

این منبع آگاه گفت: این دومین خریدار نفتی ایران قرار نیست که در ماه آگوست واردات نفت ایران را کاملاً قطع کند.

وی ادامه داد: «آمریکا نمی‌خواهد که دیگر کشورها ارتباط تجاری با ایران داشته باشد و بنابراین ما نمی‌خواهیم که به نقض تحریم‌های آمریکا متهم شویم.»

یک منبع آگاه سوم گفت: شرکت سومی از کره بنا دارد تا بعد از ماه آگوست به دلیل ابهامات سیاسی واردات نفت از ایران را معلق کند.

وی گفت: ما برای واردات میعانات گازی ایران قرارداد داریم که در ماه جولای و آگوست وارد خواهد شد اما پس از این قراردادهای جدیدی را  به دلیل اینکه نمی‌دانیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد منعقد نمی‌کنیم.

*کره جنوبی امیدوار به گرفتن معافیت تحریمی از آمریکا

کره جنوبی در حال گفت‌وگو با دولت آمریکاست تا بتواند با گرفتن معافیت تحریمی از فشارهای تحریم‌های جدید در امان بماند. خریداران نفت و میعانات گازی کره جنوبی SK انرژی و SK اینچئون پتروکم هستند.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در مارس 2017 به 18.5 میلیون بشکه در روز پس از توافق هسته‌ای رسید اما از آن زمان به 6 میلیون بشکه در ماه می کاهش یافته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد واردات در دسامبر 2015 به کمتر از دو میلیون بشکه رسید که بیشترین میزان در دوره تحریم‌های قبلی حساب می‌آمد.

منبع آگاه چهارم با بیان اینکه احتمالاً کره جنوبی به دنبال معافیت تحریمی از آمریکا باشد، گفت: در حال حاضر ایران تحت فشار دولت آمریکا است و این مسأله برای ایران برای پیدا کردن بازارهای صادراتی سخت شده است.

شرکت‌های SK اینویشن و هیوندای اویل‌بنک اعلام کردند آنها هنوز منتظر راهنمایی دولت و پیشنهاداتشان در این زمینه هستند.

منابع آگاه اعلام کردند: به منظور جایگزینی نفت ایران پالایشگاه‌های کره جنوبی نفت خام از آمریکا خریداری کرده‌اند.

این منابع آگاه همچنین خبر دادند که برای میعانات گازی خریداران کره جنوبی نیم‌نگاهی به قطر، استرالیا و کشورهای آسیای جنوب شرقی دارند که می‌توانند نفت‌های سنگین هم خریداری کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: نفت ایران ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: