May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۵۳۳۴
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
۱
روزنامه «ال دیاریو» نوشت: دولت حسن روحانی تلاش می کند از ایرانیان مقیم خارج برای سفر به این کشور و سرمایه گذاری حمایت قضایی کند.
روحانی درپی جذب سرمایه خارجی ایرانیان استپول‌نیوز - در پایگاه اینترنتی این روزنامه آمده است: همزمان با تهدیدهای دولت دونالد ترامپ علیه تهران، رئیس جمهوری ایران در پی هدف حل مشکلاتی است که مانعی برای بازگشت شماری از ایرانیان می شود.
این روزنامه به نقل از سخنان روحانی نوشت: «قاضی ها می‌ توانند اعتماد عمومی‌ را افزایش دهند. حدود شش میلیون ایرانی در خارج زندگی‌ می‌ کنند و بسیاری از آنها سرمایه های بزرگی‌ دارند که اگر ببینند وضعیت داخلی‌ امن است، می‌ توانند سرمایه خود را به داخل کشور انتقال دهند.

ال دیاریو ادامه داد که روحانی در نشست قوه قضاییه تاکید کرد، دست کم می‌ شود اقداماتی را پیش گرفت تا این افراد، بدون هیچ مشکلی‌ به دیدار خانواده های خود بیایند و بازگردند.


رسانه اسپانیایی افزود: پس از سرنگونی آخرین شاه ایران در سال 1979، بسیاری از ایرانیان که سابقه مشارکت در امور سیاسی داشتند یا نداشتند از این کشور رفتند که بین آنان کارآفرینان بزرگی‌ نیز بودند.

ال دیاریو در پایان نوشت: روحانی می‌ خواهد این نشانه را معکوس کند. به عقیده رئیس جمهوری ایران دادن تضمین به ایرانیان مقیم خارج برای بازگشت کمکی به مقابله با تبلیغات و جنگ روانی‌ آمریکا است. وی همچنین از ارتقای گردشگری حمایت کرد و گفت که اگر این حدود شش میلیون ایرانی بدون مشکلات دو بار در سال به کشور سفر کنند و بازگردند، جریان خوبی‌ از پول و اشتغال زیاد ایجاد خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:41 - 1397/04/16
براي اين كار شانسي نداره چون جابجايي پول با ايران به سختي انجام ميشه اقتصاد ايران امنيت نداره و سود تضمين نميشه افراد مقيم خارج از كشور امنيت ورود و خروج ندارن و هر لحظه شايد مورد سوي ظن قرار بگيرن قوانين ايران تابعيت مضاعف رو به رسميت نمي شناسه و هر وقت بخواد فشار مياره براي نگه داشتن يكي از تابعيت ها حدود 4 سال پيش بود به افراد دو تابعيتي مقيم ايران اخطار داده شد كه با فروش اموال غير منقول و انتقال اموال منقول از ايران مهاجرت بكنن
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: