April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۵۳۶۷
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
0
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: گندمکارانی که گندم خود را تا ۲۲ اردیبهشت تحویل دادند صد درصد وجوه خود را دریافت کردند.
خرید تضمینی 4 میلیون و 800 هزارتن گندم
پول‌نیوز - مدیر شرکت بازرگانی دولتی ایران: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.

یزدان سیف با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است افزود: تمام کشاورزانی که گندم خود را تا چهاردهم تیر تحویل دادند ۵۰ درصد از کل مطالبات خود را دریافت کردند.

وی گفت : ۳۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران باقی مانده و قرار است طبق برنامه ۴۵ روز تا دوماه اینده کل مبلغ پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: گندمکارانی که گندم خود را تا ۲۲ اردیبهشت تحویل دادند صد درصد وجوه خود را دریافت کردند.

سیف میزان خرید تضمینی دانه های روغنی را تا امروز ۲۹۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: میزان خرید دانه های روغنی در مقایسه با سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تاکنون ۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کلزاکارانی که محصول خود را تا ۲۲ خرداد تحویل دادند کل مطالبات خود را دریافت کردند.

سیف افزود: مابقی کشاورزانی که محصول خود را تا تاریخ چهارم تیر تحویل دادند ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند و مابقی پول انها تا پایان این هفته پرداخت خواهد شد.

وی گفت : مابقی مطالبات کلزاکاران حداکثر تا یک ماه اینده پرداخت می شود.

مدیدعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره میزان خرید تضمینی چغندرقند کشت پاییزه افزود: تاکنون ۸۷۰ هزارتن چغندرقند پاییزه خریداری شد که ۸۴ هزارتن شکر استحصال شده است.

سیف گفت: توسعه کشت چغندرقند سبب فعال شدن کارخانجات قند و شکر درکشور شده است و از سال گذشته تاکنون دو کارخانه منطقه فسا و دزفول با تولید ۲۰۰ هزارتن وارد چرخه تولید شد.

وی افزود: از شهریور خرید تضمینی چغندرقند کشت بهاره نیز آغاز می شود.

مشکل نانوایان در سریعترین زمان رسیدگی می شود

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مسئولان در سریعترین زمان مسئله نان را تعیین تکلیف می کنند.

یزدان سیف در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعددی برای رسیدگی به مشکلات نانوایی ها با حضور وزیر صنعت و مسئولان و مدیران اتحادیه های نانوایان برگزار شده است افزود: از آنجا که دولت مقید به محدودیت افزایش قیمت نان است بنابر این برای رفع مشکل نانوایی ها دو روش پیشنهاد شده و در دست بررسی است.

وی گفت: کاهش هزینه خدمات شامل بیمه و مالیات و افزایش درآمدهای نانوایان دو روشی است که در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابراز امیدواری کرد: مسئولان در سریعترین زمان ممکن بهترین راهکار را برای رفع مشکلات نانوایان اجرا کنند.

سیف درباره اقدام کشاورزان به فروش گندم به خریداران غیر دولتی گفت: خرید تضمینی به این معناست که اگر خریداری به جز دولت نبود کشاورزان محصول خود را به بخش دولتی تحویل دهند بنابر این فروش گندم به خریدار غیر دولتی خلاف نیست.

وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی ندارد و با وجود اینکه میانگین بارندگی نسبت به سال آبی زراعی گذشته 26 درصد کاهش یافته است کاهش در تولید نداشتیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیر هنوز آغاز نشده است و پیش بینی می شود میزان خرید تضمینی گندم با سال گذشته برابر است.

سیف همچنین از افزایش ظرفیت ذخیره سازی و خرید محصولات اساسی خبر داد و گفت: با توسعه سیلوها امکان ظرفیت نیم میلیون تن محصول اساسی ایجاد شده است.

وی افزود: 300 هزار تن سیلو ازجانب بخش خصوصی و 200 هزار تن نیز با سرمایه بخش دولتی به بهره برداری رسیده است.

سختگیری سازمان غذا و دارو و استاندارد در واردات برنج و روغن

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای روش جدید برای واردات برنج خبر داد.

یزدان سیف با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دغدغه های سلامت مردم را با دقت پی گیری می کند افزود: به منظور واردات برنج مناسب وزارت بهداشت گواهی و تاییدیه کشور مبدا را حذف کرد و مقرر شد برنج وارداتی با تایید کارشناس وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مجوز ورود دریافت کند.

وی گفت​: هم اکنون تمام اقلام کالاهای اساسی کشور تامین است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: برای تامین نیاز داخل و تنظیم بازار تاکید بر تولید داخل است بنابراین در زمینه افزایش تولید برنج تلاش شده تا با ارتقای بذرها و اجرای روشهای به زراعی تولید تا 2 میلیون و 200 هزار تن افزایش یابد.

سیف گفت: در بخش واردات نیز تلاش می شود تا با ورود میزان مورد نیاز کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

وی درباره سلامت روغن های وارداتی نیز افزود: سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد شرایط بسیار سختگیرانه ای در این زمینه دارد و روغن های وارداتی برای دریافت مجوز مراحل بسیار سختی را می گذراند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ارائه گواهی تائید بازرس بین المللی و گواهی بهداشت دو سازمان غذا و دارو و استاندارد از موارد ضروری برای دریافت مجوز ورود روغن های وارداتی است.

سیف تصریح کرد: کنجاله سویا و روغن سویا تراریخته است اما دیگر روغن های آفتابگردان و کلزا تراریخته نیست.
برچسب ها: واردات برنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: