کد خبر: ۲۷۷۱۹۲
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
0
پاسخ چین به اتهام زنی‌های ارزی ترامپپول‌نیوز - چین اعلام کرد ارزش یوان به وسیله نیروهای بازار تعیین می‌شود و چین نیازی به تضعیف عمدی پول خود برای تقویت صادرات ندارد.

گنگ شو آنگ-سخنگوی وزارت خارجه چین- در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- و استیون منوچین- وزیر خزانه داری این کشور- در خصوص احتمال دستکاری عمدی چین در ارزش یوان گفت قیمت یوان بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا تعیین می شود و عملکرد اقتصادی خوب چین از آن محافظت می کند.

هنوز نه بانک مرکزی چین و نه دفتر مدیریت ارزی چین حاضر به پاسخگویی به اتهامات آمریکا نشده‌اند. از ابتدای سال جاری تاکنون یوان حدود ۷ درصد ارزش خود در برابر دلار به سبب تشدید جنگ تجاری پکن و واشنگتن و تقویت ارزش دلار از دست داده است.

حدود ۵۰۵ میلیارد دلار کالا از چین در سال ۲۰۱۷ وارد آمریکا شده است و این کشور سال گذشته ۳۷۶ میلیارد دلار بیشتر از صادرات آمریکا به چین، به آمریکا کالا صادر کرد. با این حال در ۵ ماهه نخست امسال طبق آمارهای رسمی دولت آمریکا، ۲۰۵ میلیارد دلار کالا از آمریکا به چین وارد شده است که از کل سال گذشته بیشتر است و کسری حساب جاری دو کشور به ۱۵۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

پیشتر در ابتدای این ماه آمریکا بر واردات ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه اعمال کرد و پس از اقدام متقابل چین، ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از این کالاها را مشمول تعرفه کرد.

آقای گنگ گفت: به آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنیم خونسردی خود را حفظ کنند و عاقلانه رفتار کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: