April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۷۷۰۳
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
0
ممکن است مد نخستین فاکتوری نباشد که از سطح کیفیت یک رستوران در ذهن مشتریها نقش خواهد بست، اما لباس کارکنان می تواند تبدیل به نوعی ابزار حرفه ای با هدف معرفی هرچه بهتر برند کسب و کار شود.

پول نیور؛ سمیه علی اصغری-  امروزه "تفاوت و خلاقیت" مهمترین عوامل تضمین کننده موفقیت یک رستوران هستند. حتی در سال 2018 نیز رقابت بسیار حساس تر از گذشته شده است. بدین ترتیب برای آن که قادر به حذف رقبا باشید، باید به ابعاد مختلفی از کسب و کار خود توجه کنید. فرقی نمی کند که یک رستوران کوچک در اختیار دارید و یا مجموعه زنجیره ای! ارائه لباسهای فرم با کیفیت برای تمامی افراد فعال در رستوران، اتمسفری حرفه ای پیرامون کارکنان و در عین حال مشتریان ایجاد خواهد کرد.

اگرچه ممکن است مد نخستین فاکتوری نباشد که از سطح کیفیت یک رستوران در ذهن مشتریها نقش خواهد بست، اما لباس کارکنان می تواند تبدیل به نوعی ابزار حرفه ای با هدف معرفی هرچه بهتر برند کسب و کار شود. در واقع این لباس فرم نه تنها شخصیت کسب و کار را منعکس می کند و طراحی ظاهری آن اهمیت ویژه ای دارد، بلکه راحتی استفاده از آن در تمام طول روز و طی شیفت های طولانی مدت نیز مد نظر خواهد بود.

 اهمیت

استفاده از لباس فرم مزایای متعددی برای رستوران به همراه دارد که مهم ترین آن به قرار زیر خواهد بود:

- شناسایی بهتر کارکنان: مشتریان دوست ندارند کارکنان رستوران را با دیگر مشتریان اشتباه بگیرند! در واقع باید شرایطی ایجاد شود تا مشتری به سرعت بتواند تفاوت میان افراد عادی و کارمندان مجموعه را تشخیص دهد.

- تزریق اعتماد به نفس: بهره برداری از ایده های خلاقانه برای طراحی یک لباس فرم منحصر به فرد، روشی عالی در راستای برقراری ارتباط با مشتریها خواهد بود. این لباس می تواند نشانگر کیفیت خدمات مجموعه شما باشد و نقش مهمی در ارتقا اعتماد به نفس کارکنان خواهد داشت.

اهمیت   

- افزایش مسئولیت پذیری: بررسی های مختلف حاکی از اثر روانی مهمی تحت عنوان "شناخت پوششی" هستند. مجموعه هایی که از لباس فرم برای پوشش کارکنان خود استفاده می کنند، سطح تمرکز و توجه بالاتری را نشان داده اند. در واقع چنان چه فردی لباس فرم به تن داشته باشد،در مقایسه با حالت معمولی؛ مسئولیت پذیری بیشتری خواهد داشت. این حقیقت می تواند عامل محرکه دیگری برای پیشرفت یک رستوران محسوب شود.

- معرفی برند: هر رستورانی با هدف معرفی بهتر برند خود، به دکوراسیون و طراحی تمامی اجزا توجه زیادی می کند. لباس فرم کارکنان نیز جلوه دیگری از این تلاش برای شناساندن برند کسب و کار به مشتریان خواهد بود.

البته هماهنگی کامل و انتخاب بهترین طرح ممکن، وابسته به فاکتور های متعددی است که در ادامه به بررسی چند مورد از مهمترین آن ها خواهیم پرداخت.

- رسمی: چه اتمسفری بر رستوران شما غالب است؟ زمانی که به مرحله انتخاب از میان چند طرح مختلف می رسید، توجه به فضای کاری اهمیت زیادی دارد. بهترین روش این است که خود را به جای مشتریها قرار دهید؛ توقع دارید حین ورود به رستوران مورد نظر خود با چه نوع پوششی رو به رو شوید؟ حتی اگر لباس های فرم راحت را ترجیح می دهید، رسمی بودن را به طور کامل از طراحی منتخب خود حذف نکنید.

اهمیت

- هزینه: فاکتور بعدی هزینه ای است که برای دوخت طرح انتخابی به تعداد لازم نیاز خواهد بود. در واقع باید بر اساس بودجه کسب و کار خود، بهترین گزینه ممکن از هر نظر و به ویژه بحث مالی را انتخاب کنید.

- برند: بهتر است در طراحی لباس فرم از لوگوی برند رستوران خود نیز استفاده کنید. البته لزومی ندارد دقیقا لوگوی مذکور روی بافت پارچه کار شود. بهره برداری از ترکیب رنگی نشان تجاری نیز ایده ای جذاب خواهد بود. در هر صورت توصیه می شود لباس فرم منتخب، جزئی از لوگو را در خود جای داده باشد.

 

- عملکرد: همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، انتخاب لباس علاوه بر زیبایی و جذابیت باید به گونه ای باشد که طی شیفت های طولانی مدت، فرد در آن احساس راحتی کند! به عنوان مثال جیب از جمله ملزومات یک لباس فرم رستورانی مناسب خواهد بود. آیا حرکت کارکنان در لباس مورد نظر محدودیتی ندارد؟

اهمیت

- تنوع: اگرچه اغلب لباس های فرم ظاهری واحد و هماهنگ دارند، اما در بعضی از رستورانها که فاکتور رسمیت غلبه کمتری بر اتمسفر دارد، تفاوت هایی جزئی میان لباس ها دیده می شود که به تنوع ظاهر کارکنان کمک کرده است. تصمیم گیری در این مورد کاملا به رستوران و شرایط منحصر به فرد آن بستگی خواهد داشت.

اکنون چهار توصیه برای لباس های فرم رستوران خواهیم داشت که در امر انتخاب به شما کمک خواهند کرد. لازم به ذکر است که خلاقیت حرف اول و آخر را خواهد زد و مجبور به اجرای صد درصدی یکی از این حالت های مختلف نیستید.

اهمیت

- مشکی ساده: این حالت نه تنها به عنوان استاندارد صنعت مد به شمار می رود، بلکه محبوب رستورانهای متعددی نیز خواهد بود. خود مشتریها معمولا به استفاده از لباس های رنگی علاقه بیشتری دارند، از این رو احتمال اشتباه شدن کارکنان با مشتریان نزدیک به صفر است.

 

- تم: برخی رستورانها از طریق انطباق لباس فرم کارکنان با یک تم خاص، به معرفی برند کسب و کار خود می پردازند. به عنوان مثال اگر اتمسفر اصلی حاکم بر فضای رستوران حالت سنتی دارند، انتخاب لباس بر همین اساس دور از انتظار نخواهد بود.

- لباس سرآشپز: حتی می توانید از پوشش سرآشپز رستوران برای طراحی لباس فرم سایر کارکنان استفاده کنید. این ایده فاصله مشتریها با آنچه که پشت پرده در حال انجام است، یعنی در آشپزخانه رستوران را کاهش می دهد و منتج به ایجاد فضایی صمیمی خواهد شد.

اهمیت   

- لوگو: این مورد می تواند ساده ترین ایده برای طراحی لباس فرم یک رستوران باشد اما در زمینه برندسازی بسیار موثر است. اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید، چاپ لوگو روی لباس راهکار مفیدی محسوب می شود.

اهمیت

اهمیت

اهمیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: