May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۷۷۲۴
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
0
تحریم‌ها تاثیری بر همکاری های راه آهن ایران و روسیه نداردپول‌نیوز - یکی از مقام‌های راه آهن ایران به تازگی عنوان کرده است که تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه روسیه و ایران بر همکاری های دوجانبه برای توسعه خطوط ریلی و راه آهن میان این دو کشور تاثیرگذار نخواهد بود.

حسین عاشوری – قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران – در گفت‌وگویی با خبرنگار اسپوتنیک درباره تاثیر تحریم های آمریکا علیه روسیه و ایران در زمینه همکاری های دوجانبه برای توسعه راه آهن سخن گفت.

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که تحریم‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه روسیه و ایران به هیچ عنوان بر روی همکاری های دوجانبه این کشور با روسیه در خصوص قرارداد توسعه و ساخت خطوط ریلی و راه آهن میان این دوکشور تاثیر نخواهد گذاشت.

دسامبر سال گذشته بود که ایران و روسیه قراردادی را به منظور توسعه راه آهن و تولید واگن‌های ریلی باهم به امضا رساندند. از طرفی دیگر، پیش از این قرارداد همکاری، بسیاری از رسانه‌های محلی خبر از توافق شرکت یونایتد واگن با سه شرکت ایرانی برای تامین  واگن‌های ریلی داده بودند.

بر اساس این خبر، قرار بر این بود که شرکت‌های ایرانی اتاق واگن‌ها را تولید و یونایتد واگن نیز چرخ و سیستم های ترمز آن را تامین و تولید کند.

وی همچنین تاکید کرده است که همکاری های میان ایران و روسیه بر سر توسعه زیرساخت های لازم برای راه آهن و خطوط ریلی علی رغم تحریم های ایالات متحده آمریکا ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت : در سالهای اخیر با اینکه روسیه از طرف غرب و آمریکا تحریم شده بود، اما در زمینه همکاری های ریلی هیچ گونه مشکلی برای ما پیش نیامد و همچنان بر اساس قراردادهای مذکور، همکاری های خود را ادامه دادیم. حالا هم که دوباره موج دیگری از تحریم ها ایران و روسیه  را تهدید می‌کند، باز هم تاثیری بر روی همکاری های دوجانبه ما بر سر توسعه راه آهن و خطوط ریلی نخواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: کریدور جهانی شمال به جنوب از اهمیت خاص و بسزایی برای بسیاری از کشورها از جمله ایران برخوردار است چراکه بر اساس تحقیقات و بررسی های صورت گرفته، ظرفیت این کریدور بالغ بر حمل ۷ هزار تن کالا در سال است که هنوز راه زیادی تا تکمیل ظرفیت آن  باقی مانده است.

وی ادامه داد: در ۱۵ سال گذشته مذاکرات و گفتگوهای بسیاری مبنی بر توسعه پروژه کریدور شمال به جنوب صورت گرفته است. یکی از بزرگترین چالش ها و مشکلاتی که در این مساله وجود دارد، نبود خطوط ریلی در مسیر قزوین – رشت – آستارا است. در سالهای اخیر، تلاش های بسیاری برای توسعه راه آهن میان قزوین – رشت و همچنین آستارا – آستارا (ایران و آذربایجان) صورت گرفته است. سال گذشته، ما ساخت و توسعه خط آستارا - آستارا را به اتمام رساندیم و حالا قصد داریم آغاز ساخت خط راه آهن قزوین – رشت را کلید بزنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: