کد خبر: ۲۷۷۷۳۶
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
0
میزان حبس قاچاقچیان اعضای بدن کودکان و نوجوانان مشخص شدپول‌نیوز -نمایندگان ملت در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای قاچاقچیان اعضای بدن کودکان و نوجوانان، پانزده سال حبس در نظر گرفتند.

ماده سیزده حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شد. از ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن ۱۱۳۸ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۵ نماینده رأی ممتنع دادند.

ماده سیزده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می‌گوید؛ هرکس مرتکب انتقال، خرید، فروش یا قاچاق اعضاء و جوارح طفل و نوجوان شود، به مجازات حبس درجه سه محکوم میشود.

تبصره ۱- انتقال اعضاء و جوارح به بیماران نیازمند طبق «قانون پیوند اعضای بیماران فوت‌شده یا بیمارانی که مرگ مغزی آنان مسلم است، مصوب ۱۷/۱/ ۱۳۷۹» از شمول این ماده مستثنی است.

تبصره ۲- چنانچه پزشکان یا اشخاص مرتبط با امور پزشکی در ارتکاب جرم موضوع این ماده شرکت یا معاونت داشته باشند، علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به محرومیتها و ممنوعیتهای درجه پنج محکوم می‌شوند.

بر اساس این گزارش، برای مجازات قاچاقچیان کودک حبس بیش از ده تا پانزده سال، جزای نقدی بیش از سیصد و شصت میلیون (۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا پانصد وپنجاه میلیون (۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال مجازات در نظر گرفته شده است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: قاچاق بدن ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: