May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۷۸۶۷
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
۱
عربستان موافقت کرده که ضمن احداث یک نیروگاه برق خورشیدی، برق تولیدی آن را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت برق صادراتی ایران، به عراق بفروشد.
پیشنهاد عربستان به عراق برای صادرات برق ارزانپول‌نیوز - به گفته مصعب سری، سخنگوی وزارت برق عراق، این قرارداد، که هنوز مورد موافقت مقامات عراقی قرار نگرفته، شامل احداث یک نیروگاه 3 هزار مگاواتی در عربستان در طی یک سال بعد از امضای توافق است. وی افزود، عراق هر مگاوات ساعت برق تولیدی این نیروگاه را 21 دلار خریداری خواهد کرد که یک چهارم رقمی است که بابت خرید برق از ایران پرداخت می کند.

در ماه جاری میلادی، عراق شاهد اعتراضات به نرخ بالای بی کاری و کمبود آب و برق بود. عراق در ماه جولای خرید برق از ایران را متوقف کرد و این مسئله موجب تشدید شکاف میان عرضه برق و مصرف آن شد که قطعی گسترده برق در این کشور را به دنبال داشت.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه قاسم فهداوی، وزیر برق این کشور را از سمت خود برکنار کرد. دولت عراق همچنین تحقیقاتی را در مورد علت ضعف در سیستم برق این کشور آغاز کرده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Australia
12:27 - 1397/05/08
خدارو شکر.
نیروگاه صه هزار مگاواتی و خطوط انتقالش به سه میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داره.
بعد با مگاواتی بیست و یک دلار چطور به سوددهی میرسه؟ هیچ وقت، دولت عربستان روی برق صادراتی به عراق یارانه میده که بازار ایران رو بگیره و ...
خدارو شکر که دشمن ما رو (عربستان سعودی) احمق آفریدی.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: