May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۷۸۹۹
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
0
 پول‌نیوز -  سرهنگ مجتبی مروتی در گفت وگویی اظهار داشت: انگیزه بیشتر این قتل‌ها مشکلات اقتصادی، اختلافات قومی، قبیله ای، ملکی، روابط نامتعارف، استفاده بی رویه از فضای مجازی و تاثیر منفی آن است.

وی تعداد قتل‌ها را بدلیل معذوریت‌های پلیس عنوان نکرد.

وی نظارت بیشتر ریش سفیدان، خانواده‌ها و توجه بیشتر به رفت و آمد و مسائل اخلاقی فرزندان را ضروری بیان کرد و ادامه داد: اسلحه‌های غیرمجاز، عادت حمل سلاح سرد توسط بعضی افراد، استفاده از مواد روان گردان و مشروبات الکلی از دیگر زمینه‌های بروز قتل در گلستان است.

رییس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به کشف دلایل افزون بر ۹۵ درصد قتل‌ها اظهار داشت: جرم قتل علاوه بر آسیب‌های فردی و خانوادگی جامعه را نیز درگیر کرده و هزینه‌های اجتماعی، مادی و معنوی زیادی در پی دارد.

سرهنگ مروتی با یادآوری وجود ۳۰ هزار اسلحه شکاری مجاز و چهار هزار اسلحه غیرمجاز در گلستان خواستار فرهنگ سازی و اندیشیدن تدبیری برای کاهش و رفع قتل در استان شد و از خانواده‌ها نیز خواستار مراقبت بیشتر شد.

وی یکی از چالش‌های پلیس در گلستان را کم توجهی به فرهنگ استفاده صحیح از سلاح شکاری و مجوز دار بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از قتل‌ها بدون اطلاع صاحب اسلحه‌ها رخ می‌دهد.

گفتنی است پیش از این چراغعلی مدیرکل فرهنگی - اجتماعی استانداری گلستان نیز در گفتگو با ایرنا از افزایش بزه و جرایم در استان نظیر قتل ابراز نگرانی کرده بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: گلستان ، قتل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: