کد خبر: ۲۷۹۷۸۵
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
0
سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد‌ی بخش خصوصی در بندر امیرآبادپول‌نیوز - مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در حال انجام است.

سیاوش رضوانی درباره برنامه های توسعه بندر امیرآباد، بیان کرد: ۶ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه بندر امیرآباد در دست ساخت است که میزان سرمایه‌گذاری آن به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی اضافه کرد: انعقاد قرارداد برای ساخت چهار طرح جدید نیز در دست اجرا است که میزان سرمایه مورد نیازشان حدود یک‌هزار و ۴۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

رضوانی اظهار داشت: تاکنون در منطقه اقتصادی بندر امیرآباد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بار نشست و یک هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: اسکله «رورو ریلی» این بندر اوایل سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.
 
رضوانی اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد از ریل‌گذاری در خطوط خشکی به اتمام رسیده و در حوزه سایت دریایی کارها نیز درحال انجام است.
 
وی مزیت اسکله رورو را اتصال به شبکه ریلی سراسری اعلام کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی ایجاد شد تا این خطوط به شبکه سراسری کشور متصل شود.
 
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بیان کرد: با بهره‌برداری از اسکله رورو، صادرات و واردات کالا از طریق شبکه ریلی افزایش پیدا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی بندر امیرآباد حدود ۷,۵ میلیون تن است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای اسکله رورو هزینه شد و پیش‌بینی می شود برای تکمیل آن نیز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز باشد.

مدیر بندر امیرآباد با بیان اینکه اکنون حدود ۲۵ درصد از فعالیت های این بندر به صورت هوشمند انجام می شود، افزود: تلاش می شود همه فعالیت‌های بندر امیرآباد که از بنادر نسل سوم محسوب می‌شود به سمت هوشمندسازی پیش برود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: