کد خبر: ۲۸۰۲۵۵
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
0
چین و مالزی هم به سمت تجارت با ارزهای ملی حرکت کردندپول‌نیوز - نخست‌وزیران چین و مالزی در دیداری، میان دو کشور یادداشت تفاهم توافق سوآپ ارزی امضا کردند.

در جریان سفر «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی به چین یادداشت تفاهمی برای توافق سوآپ ارزی دوجانبه به امضا رسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماهاتیر محمد در دیدار با «لی که‌کیانگ» همتای چینی خود گفت باور دارد پکن با مشکلات مالی داخلی مالزی همدردی می‌کند.

ماهاتیر گفت مالزی شرایطی که نسخه جدید از استعمار را ایجاد کند، نمی‌خواهد چراکه کشورهای فقیر قادر به رقابت با کشورهای قدرتمند نیستند.

لی در این دیدار گفت، چین امیدوار است گسترش روابط تجاری با مالزی به توازن بیشتر در تجارت دو جانبه بیانجامد و پکن آماده افزایش واردات روغن پالم و دیگر محصولات کشاورزی از مالزی است.

نخست وزیر چین همچنین گفت یادداشت‌ تفاهم‌های زیادی میان دو کشور به امضا رسیده که شامل سوآپ ارزی دوجانبه می‌شود.

به نوشته پایگاه «الجزیره»، در توافق‌های سواپ ارزی، طرفین ارز ملی خود را با یکدیگر مبادله می‌کنند، به این صورت که یک طرف مبلغی را به عنوان وام و با پول ملی طرف مقابل دریافت می‌کند و در عوض به میزان هم‌ارزش آن وام، به طرف مقابل از پول ملی خود می‌پردازد. انعقاد قراردادهای سوآپ ارزی یکی از ابزارهای تسهیل روابط تجاری دوجانبه میان کشورها است.

«نجیب رزاق» نخست وزیر پیشین مالزی که به فسادهای مالی زیادی متهم است، از طرح جاده ابریشم جدید دولت چین حمایت کرد، اما ماهاتیر محمد که اخیرا به عنوان نخست وزیر مالزی انتخاب شده، ارزش این توافق‌ها را زیر سوال برد و گفت این معاملات می‌تواند مالزی را مقروض کند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: