نیروگاه پرند در مدار تولید و بهره‌برداری تجاری قرار گرفتپول‌نیوز - واحد اول و دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با ظرفیت ۱۴۳۴ مگاوات افتتاح شد و در مدار تولید قرار گرفت.

در راستای افزایش تولید برق و پاسخ‌گویی به رشد مصرف منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی یا تبدیل آن به سیکل ترکیبی، واحدهای بخار نیروگاه پرند امروز در هفته دولت و با حضور وزیر نیرو در مدار تولید، بهره برداری قرار گرفت.

مبنای قانونی قرارداد این نیروگاه بند ۱۹ قانون بودجه کشوری سال ۱۳۹۲ کل کشور بوده و مکانیزم بازگشت سرمایه از محل صرفه‌جویی سوخت است، بدین صورت که سرمایه‌گذار اقدام به احداث نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل ترکیبی نموده و پس از به بهره‌برداری رسیدن واحدها هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت می‌شود.

نیروگاه پرند در استان تهران و در کیلومتر ۳۰ اتوبان تهران ـ ساوه احداث شده که افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات، بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان حدود ۵۰ درصد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه‌جویی حداقل ۷۰۰ میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست از اهداف پروژه است.

 هزینه احداث نیروگاه در قالب قرارداد بیع متقابل ۱۰ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال و قرارداد EPC، که ۴۰۷ میلیون یورو است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: