کد خبر: ۲۸۴۶۴۵
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
0
پول‌نیوز - رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری تعداد 35 فرد به اتهام اخلال در نظم و امنیت و مخل حمل و نقل جاده‌ای در این استان خبر داد.

«علی القاصی‌مهر» بعداز ظهر جمعه 6 مهر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانونگذار اجازه تعقیب کیفری در مورد برهم زنندگان امنیت جاده‌ها را داده است؛ گفت: اتهام بر هم زنندگان امنیت جاده قطاع الطریق و افساد فی الارض است.

او تصریح کرد: برهم زنندگان امنیت جاده‌ها که به اشکال مختلف یا با استفاده از سلاح‌های گرم و سرد و اقدام به ضرب و شتم رانندگان و ایجاد رعب و وحشت برای آنان اخلال در امنیت افراد و راه ها می کنند، براساس قانون به اتهام قطاع الطریق و افساد فی الارض تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و می گیرند.

القاصی خاطرنشان کرد که دستگیر شدگان در زمینه اخلال در امنیت جاده ها، برای رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به جرائمشان، با نیابت قضایی به فارس منتقل شده اند و در اعمال مجازات آنان اغماض نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی افراد بدون توجه به هشدارها و تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان به حرکات ضد امنیتی و اجتماعی دست زده و با اقداماتی از قبیل تخریب شیشه کامیون ها و ضرب و شتم رانندگان به جلوگیری از تردد کامیون ها پرداختند، گفت: طی بخشنامه ای به همه دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های شهرستان‌های فارس اعلام شده است که پرونده این افراد به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و با این برخورد قاطع انجام شود.

رئیس کل دادگستری فارس اقدام این افراد را ایجاد ناامنی در جاده، شوارع و خیابان ارزیابی و تاکید کرد: آثار سوء و عواقب این اقدام به نحوی است که زمینه ساز بروز تحرکات ضد امنیتی در اشکال دیگر خواهد شد و رعب و وحشت را در بین رانندگان و مردم در جاده ها ایجاد و خدمات رسانی به شهروندان و تأمین مایحتاج مردم که از طریق حمل و نقل انجام می شود را به مخاطره می اندازد.

القاصی خاطرنشان کرد: افراد دیگری که در این جریان با انجام فعالیت های غیر قانونی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با تبلیغ و فراخوان زمینه ایجاد اقدامات ضد امنیتی و اجتماعی را فراهم کرده یا می کنند نیز عمل مجرمانه مرتکب مرتکب شده یا می شوند و به همین دلیل تحت تعقیب کیفری قرار گرفته یا می گیرند.

او با این تاکید که رانندگان باید هوشیار باشند، گفت: متاسفانه برخی رانندگان نیز با همراهی به صف اعتصاب کننده یا تبلیغ کننده اعتصاب، زمینه اخلال در حمل و نقل جاده ای را فراهم کردند؛ این افراد هم مسئولیت قانونی دارند و برخورد قانونی و لازم متناسب با چنین رفتاری با آنها انجام می شود.

القاصی گفت: دشمن مدتها است بر روی برنامه هایی از این قبیل با هدف ایجاد نارضایتی عمومی در نتیجه ممانعت از خدمت رسانی در بخش های مختلف نظیر حمل و نقل جاده ای تاکید و اصرار دارد؛ دشمنان قصد دارند که مردم را مقابل نظام قرار داده و اهداف شوم خود را دنبال کنند.

او تصریح کرد: لازم است مردم شریف بخصوص اقشار و اصناف مختلف هوشیاری خود را در مقابله و مواجهه با این توطئه های دشمن حفظ کرده و برنامه مذبوحانه دشمنان را خنثی کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فارس ، کامیون داران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: