May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۶۹۸۵
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
0
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران: ادغام این نمایشگاه ها به گونه ای که همه بخش های اقتصاد دیجیتال اعم از سخت افزار و نرم افزار را دربرگرفته و به صادرات نیز کمک کند، نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.
نمایشگاه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ادغام شود
پول‌نیوز - رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران خواستار ادغام نمایشگاه های سه گانه الکامپ، تلکام و رسانه های دیجیتال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف پیشگیری از اتلاف منابع شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) اواخر تیرماه امسال و سپس در مهرماه، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تلکام) نیز برگزارشد و در ادامه، آبانماه شاهد برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال خواهیم بود.

در همین پیوند «سعید رسول اف» رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران عصر دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: ادغام این نمایشگاه ها به گونه ای که همه بخش های اقتصاد دیجیتال اعم از سخت افزار و نرم افزار را دربرگرفته و به صادرات نیز کمک کند، نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکنون برگزاری نمایشگاه های مجزا در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فقط اتلاف منابع ملی را به دنبال دارد ضمن آنکه با استقبال خوب از سوی مردم و مخاطبان نیز مواجه نمی شود.

این تولیدکننده محتوا، بر ضرورت برنامه ریزی برای برگزاری یکپارچه نمایشگاه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات که همه بخش های اقتصاد دیجیتال را دربرگرفته جنبه بین المللی داشته و درضمن رویکردی صادرات محور داشته باشد تاکید کرد.

رسول اف، به تلاش برای برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه رسانه های دیجیتال فقط نمایشگاهی است که در بخش محتوای دیجیتال نقش آفرینی می کند و در سال های گذشته نیز خوب و موفق بوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ادامه داد: نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سال های 1389 و 1390 رونق خوبی داشت اما با توقف هایی مواجه شد و اکنون 2سال است که رونق دوباره گرفته است.

** زمان برگزاری نمایشگاه رسانه های دجیتال مطلوب نیست

وی زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری این دوره از نمایشگاه (از نهم تا 14 آبانماه) را مناسبی ندانست و درباره دلایل آن گفت: فاصله کوتاه با برگزاری نمایشگاه الکام از جمله دلایل آن است؛ زیرا شرکت هایی که در زمینه تولید محتوا فعالند، در آن نمایشگاه نیز حضور داشته و هنوز نتوانسته اند خود را آماده کنند.

رسول اف خاطرنشان ساخت: از طرف دیگر، این زمان بین دو مناسبت بسیار مهم مذهبی اربعین و ایام 28 صفر است که همه را درگیر خود می کند و تعداد زیادی از مردم عازم عتبات هستند و شرکت ها نیز درگیر خدمات رسانی اربعین؛ بنابراین پیشنهاد داده ایم به زمان بهتری موکول شود تا شرکت ها و مردم بتوانند با خیالی آسوده تر حضور یابند.

** سایه مشکلات اقتصادی بر سرشرکت های تولیدکننده محتوا

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ادامه داد: از طرف دیگر بحث توان مالی بسیاری از شرکت ها نیز در این میان مطرح است؛ وضعیت اقتصادی کنونی کشور روی این شرکت های کوچک و بزرگ اثرگذار بوده و توان مالی شرکت ها را با چالش مواجه کرده است؛ در عمل هزینه های نمایشگاه برای آنها سنگین است.

وی افزود: مسئولان چاره اندیشی کنند تا این رویدادهای بخش آی.سی.تی که تعداد آنها زیاد شده و توقع برای حضور بخش خصوصی نیز هست، با یکدیگر تجمیع شود و ما در یک فضای بین المللی حضور موفقی داشته باشیم؛ ضمن آنکه شرکت های بین المللی برای حضور در آن از یکدیگر سبقت بگیرند و فقط بحث حضور نباشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: