معاون توسعه صادرات کالا؛
کد خبر: ۲۸۸۳۶۹
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
0
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه‌ی تجارت گفت: در عرصه ی صادرات غیر نفتی­ در ­4 دهه ی گذشته رقمی نزدیک به­­10 هزار درصد رشد را تجربه کرده ایم و این عدد به مرز 50 میلیارد دلار رسیده است.
رشد 13 درصدی صادرات غیر نفتی
پول‌نیوز - معاون توسعه صادرات کالا: اقتصاد ایران اگر صادرات نداشته باشد، امکان رشد در سطح داخل و بین الملل نخواهد داشت.

محمد­رضا مودودی، ­با اشاره به شرایط بد اقتصادی امسال­­ و با وجود شوک‌های ارزی و همچنین با رقم ۲۳­ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی، افزود: می توان گفت صادرات غیر نفتی امسال ۱۳ درصد نسبت به ۶ ماهه‌ی سال گذشته رشد داشته است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه‌ی تجارت ادامه داد: اقتصاد ایران اگر صادرات را در کنار خود نداشته باشد امکان رشد (چه در داخل و چه در سطح بین المللی) را نخواهد داشت لذا به نظرم مهم ترین عنصری که می تواند تضمین کننده ی آینده ی اقتصادی کشور باشد ارتباطات جهانی است.

وی گفت: ارتباطات جهانی با مبادله ی کالا و نیز دانش فنی صورت می گیرد ضمن اینکه­­ فکر می کنم بزرگ ترین ویژگی یک کشور صادراتی این است که به لحاظ فنی_تکنولوژی و نیز علمی،​ بتواند سطح خود را ارتقاء داده و درآمد ارزی بالایی را نیز کسب کند­که خود می تواند مبدا سرمایه گذاری های بعدی باشد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه‌ی تجارت  تصریح کرد: در عرصه ی صادرات غیر نفتی­ در ­4 دهه ی گذشته رقمی نزدیک به­­10 هزار درصد رشد را تجربه کرده ایم و نیز از حدود 500 میلیون دلار در سال 1396 به مرز 50 میلیارد دلار دست یافته ایم.

وی­ ­گفت: در این 4 دهه اگر چه مدام دچار بحران های متعدد سیاسی و بین المللی بوده و سایه ی تحریم ها بر سر اقتصاد کشور سنگینی می کرد اما آهنگ رشد صادرات ایران تضعیف نشد.

مودودی­در پاسخ به این سوال که نقش صادرات بر ارتقای کیفیت چگونه اثبات می شود؟ بیان کرد: اگر کیفیت عالی وجود نداشته باشد ما نمی توانیم صادرات داشته باشیم به عبارت دیگر حداقل نمی توانیم­ صادرات پایدار­داشته باشیم ضمن اینکه کیفیت را نمی توان از محصول صادراتی حذف کرد.

وی اظهار داشت: در این عرصه زحمت های فراوانی کشیده شده است ضمن آنکه در عرصه ی تولیدات هم زمانی که خریداران حرفه ای داشته باشیم می توانیم گرایش خود را به سمت محصولات با کیفیت و نیز تکنولوژی بالا افزایش دهیم.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه‌ی تجارت­ تصریح کرد: اگر خواهان دستیابی به نرخ 21 و 7 دهم درصدی رشد در قانون برنامه ی ششم هستیم لازم است سالانه رقم 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود اما نکته ی مهم این است که در کدام پروژه ی صادراتی این سهم از سرمایه گذاری را صورت داده ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: