May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۲۸۸۷۰۱
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
0
پول‌نیوز - ساری با قدمتی ۵ هزارساله، یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال ایران است. این شهر تاریخی جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است.

ساری اولین شهری در ایران است که راه‌آهن سراسری ایران از آن عبور کرده است. این شهر اولین تولیدکننده کاغذ در خاورمیانه نیز نامیده می‌شود. ساری زمانی پایتخت آقامحمدخان پیش از تاسیس قاجار بوده است.

این شهر که در شاهراه مسیر ارتباطی شرق به مرکز ایران قرار گرفته است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. موقعیت جغرافیایی و مجاورت با دریا و کوه، مکان‌های طبیعی جذابی در کنار آثار تاریخی این شهر پدید آورده است. وجود همین جاذبه‌های فراوان گردشگری سبب شد تا در سال ۱۳۹۲ با بیش از یک میلیون و هشتصد هزار سفر تابستانی، ساری به‌عنوان پنجمین شهر گردشگرپذیر ایران معرفی شود. با ما همراه باشید تا با دیدنی‌های این شهر بیشتر آشنا شوید.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز

دیدنی های ساری (+عکس)

پناهگاه حیات وحش دشت ناز با حدود ۵۵ هزار هکتار مساحت، پناهگاهی برای حفاظت و نگهداری از گونه در حال انقراض گوزن زرد ایرانی است.

باداب سورت

دیدنی های ساری (+عکس)

باداب سورت پس از کوه دماوند به‌عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این باداب شامل چندین چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه پلکانی بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده ‌که ویژگی منحصر به فرد چشمه‌های باداب سورت است.

پارک جنگلی شهید زارع

دیدنی های ساری (+عکس)

پارک جنگلی شهید زارع در سه کیلومتری شرق ساری به علت مجاورت با تپه‌های جنگلی کم‌ارتفاع در دامنه البرز، بسیار زیبا و چشمگیر است. این پارک دارای امکاناتی برای اقامت کوتاه‌مدت گردشگران است.

دریاچه الندان

دیدنی های ساری (+عکس)

آب دریاچه الندان تنها از بارش‌های آسمانی تامین می‌شود و هیچ رودخانه‌ای به آن وارد نمی‌شود. پیرامون دریاچه را جنگل‌های پهن‌برگ فرا گرفته که در بهار رویشگاه گل بنفشه است. در فصل زمستان نیز محل سکونت اردک‌های وحشی است.

آبشار اوبن

دیدنی های ساری (+عکس)

آبشار اوبن یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران در عمق جنگل دودانگه ساری است. این آبشار در مرز استان‌های سمنان و مازندران در منطقه حفاظت‌شده دودانگه واقع شده است.

دریاچه میانشه

دیدنی های ساری (+عکس)

دریاچه میانشه یا دریاچه چورت در سال ۱۳۱۸ بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌ است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقی‌مانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند، منظره ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

سلیمان تنگه

دیدنی های ساری (+عکس)

سلیمان تنگه یا سد شهید رجایی یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهر ساری است که امکان قایقرانی، اسکی، ماهیگیری و بازدید از آن با تهیه بلیت وجود دارد.

میدان ساعت

دیدنی های ساری (+عکس)

میدان ساعت، میدانی بزرگ در مرکز شهر ساری است. این میدان دارای برجی است که یک ساعت عقربه‌ای با صدای زنگ ناقوس است که پس از هر تغییر ساعت به تعداد رقم‌های ساعت به صدا در میاید.

عمارت فاضلی

دیدنی های ساری (+عکس)

عمارت فاضلی دارای دو عمارت مسکونی متعلق به دوره قاجار و پهلوی است. این عمارت از نظر دارا بودن تزئینات آجری در نمای داخلی حیاط، درب‌ها و پنجره‌ها و ویژگی‌های معماری دارای ارزش تاریخی، هنری و فرهنگی بسیار است.

حمام وزیری

دیدنی های ساری (+عکس)

حمام وزیری که در مرکز شهر ساری و متعلق به خاندان سرشناس وزیری بوده، در کنار خانه کلبادی قرار دارد. این حمام متعلق به دوران قاجار است و از لحاظ نوع معماری، مصالح و ویژگی‌های ساختمانی از بناهای دیدنی و مشهور مازندران به‌‌شمار می‌رود.

منبع: کجارو
برچسب ها: ساری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: