April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۸۷۷۳
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
0
طی جنگ جهانی اول ام کوپر بالغ بر 600 کارمند داشت و با افزایش دامنه جنگ خطوط خود را تنها به تولید یونیفرم، کیف کمک های اولیه و کوله پشتی سربازان ارتش انگلیس اختصاص داد.

پول نیوز؛ مازیاردانیالی- برای آشنایی با یک برند مطرح پوشاک راهی کشور انگلیس و شهر لندن خواهیم شد تا یک کسب و کار بسیار باسابقه را معرفی کنیم. اگر از فعالان حوزه مد و یا طرفدار پوشاک باکیفیت باشید شاید نام لی کوپر بارها به گوشتان خورده باشد اما ادامه مطلب با داستان شکل گیری این برند می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد!

در سال 1908 میلادی موریس کوپر به همراه دوست نزدیکش لوئیس مایستر برند "اِم کوپر" را ثبت کردند. البته این دو مرد اصالت انگلیسی نداشتند و در واقع حضور  این مردان اهل لیتوانی در لندن همزمان با آغاز کار و شکل گیری برند کوپر بود.

طی جنگ جهانی اول ام کوپر بالغ بر 600 کارمند داشت و با افزایش دامنه جنگ خطوط  خود را تنها به تولید یونیفرم، کیف کمک های اولیه و کوله پشتی سربازان ارتش انگلیس اختصاص داد. در سال 1937 مدیران کوپر کارخانه جدیدی را در استرافورد به منظور تولید پوشاک جین راه اندازی کردند. تاسیس این کارخانه زمینه ای را فراهم کرد که در هنگام جنگ جهانی دوم موریس کوپر هم بتواند به تولید پوشاک نظامی برای ارتش ادامه دهد و همزمان نیز تولید پوشاک جین که معمولا به عنوان لباس کار استفاده می شدند را ادامه دهد.

موریس کوپر در سال 1940 فوت کرد و هارولد فرزندش کنترل امور را بدست گرفت. اندیشه ها و خلاقیت های عضو جوان خانواده کوپر موجب رونق هر چه بیشتر این برند خانوادگی شد. تغییر نام کمپانی به لی کوپر نیز بخشی از راهبردها و تغییرات مدنظر هارولد بود. وی نام لی را از فامیل همسرش Leigh الهام گرفت.

پوشاک انگلیسی از 1908 (+عکس)

لی کوپر آنچنان در تولید پوشاک جین پیشرفت کرد که تولیدات آن سهم مهمی از بازار داخل را به خود اختصاص داده بود البته افزایش محبوبیت پارچه جین به عنوان یک پوشش روزمره نیز در این میان نقش مهمی داشت. کوپر در دهه 60 با گروه هنری(موسیقی راک) رولینگ استونز قراردادی را امضا کرد تا مسئولیت تبلیغات این برند را عهده دار شوند.

در اواخر دهه 70 میلادی دامنه فعالیت لی کوپر توسعه یافته و محصولات این برند به ایرلند، فرانسه و تونس صادر می شد. در اواسط دهه 80 میزان خروجی خطوط تولید لی کوپر به هفته ای 45 هزار مورد پوشاک متنوع رسید.

پوشاک انگلیسی از 1908 (+عکس)

طی دوران برند کوپر همچنان مسیر خود را برای تولید پوشاک و لوازم جانبی متنوع دنبال کرده و در سال 2013 بخش عمده سهام آن به مالکیت آیکانیکس برند گروپ(تجارت پارچه/دفتر مرکزی در نیویورک) در آمد. این جابجایی تغییر خاصی در سیاست های تولیدی لی کوپر ایجاد نکرد، البته افزایش دامنه محصولات کوپر در گروه تجهیزات جانبی پوشاک را می توان بخشی از رویکردهای جدید برند مذکور ارزیابی کرد.

 

برچسب ها: لی کوپر ، جین ، پوشاک ، برند ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: