May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۹۸۶۷
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
0
چین در مجموع هفت درصد نفت وارداتی خود را از طریق ایران تامین می کند.
پول‌نیوز - عضو اتاق مشترک ایران و چین گفت: در حال حاضر یک چهارم نفت خام ایران به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به چین صادر می‌شود.

حسین پیر موذن ­افزود: چین در مجموع هفت درصد نفت وارداتی خود را از طریق ایران تامین می کند.

وی­ اظهار داشت: چین یکی از شرکای بزرگ تجاری جمهوری اسلامی و رابطه بازرگانی و اقتصادی دیرینه ای با ایران دارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: انتظار جمهوری اسلامی از چین این است که در همه­­ مسائل اقتصادی کنار ایران باشد.

وی افزود: ناگفته نماند چین در تحریم های گذشته نیز در بحث زیرساخت های صنعت نفت و خرید طلای سیاه یکی از مشتری های خوب ایران بوده است.

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود به نقل از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ادامه داد: آمریکا نمی تواند جلوی فروش نفت ایران را سد کند چرا که دنیا به این نفت نیاز دارد.

وی گفت: خوشبختانه تیر آمریکا به رغم تمامی تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در ­شش ماهه گذشته در به صفر رساندن صادرات نفت ایران به سنگ خورده است.

عضو اتاق مشترک ایران و چین افزود: ناتوانی در به صفر رساندن صادرات نفتی ایران در سیزدهم آبان ماه سال جاری برای دولت ترامپ ناکامی و شکست بسیار بزرگی بود.

وی در ادامه ­اظهار داشت: هشت کشور معاف از تحریم‌های نفتی ایران متعهد به این شدند که در هر فصل 20درصد واردات نفت خود را کاهش دهند.

پیرموذن­ گفت: نحوه انتقال ارز حاصل از صادرات نفت به این هشت کشور از جمله موضوعات بسیار مهمی که باید با شدت و حدت هرچه­ بیشتر­ از سوی مقامات ایرانی دنبال شود.
برچسب ها: چین ، نفت ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: