کد خبر: ۲۹۰۰۵۶
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
0
فرانسه در فضای مجازی هم تخلفات مالیاتی را پیگیری می‌کندپول‌نیوز - وزیر بودجه فرانسه گفت: اداره مالیات فرانسه از اوایل ۲۰۱۹، در یک پروژه آزمایشی برای مبارزه با فرار مالیاتی، جستجو در بین حساب‌های کاربری فضای مجازی را شروع خواهد کرد.

وزیر بودجه فرانسه، جرارد دارمانین، در برنامه تلوزیونی هفتگی تجاری «کپیتال» گفت: اداره مالیات فرانسه از اوایل ۲۰۱۹، در یک پروژه آزمایشی برای مبارزه با فرار مالیاتی، شروع به جستجو در بین حساب‌های کاربری فضای مجازی خواهد کرد.

دارمانین گفت: ایده اصلی این است که داده‌های موجود برای عموم، در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کاربران، تحلیل شود و کلاهبرداری‌های بالقوه کشف شوند.

او گفت: اگر شما تعداد متعددی عکس با ماشین لوکس خود گرفته‌اید اما توان خرید آن را ندارید، شاید پسرعمو یا نامزد شما آن را به شما قرض داده باشد، ولی شاید این‌طور نباشد. اداره مالیات قادر خواهد بود این موارد را بررسی کند.

این اقدام بخشی از قانونی است که فرانسه ماه گذشته به تصویب رساند تا ظرفیت مقامات در مبارزه با کلاهبرداری‌های مالیاتی تقویت شود. این قانون اجازه می‌دهد برای تقویت کنترل‌های مالی از داده‌های آنلاین به طور گسترده‌تری استفاده شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: