کد خبر: ۲۹۰۰۷۸
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
0
 پول‌نیوز - رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارمندان و فرهنگیان باید متناسب با تورم و بر اساس نیاز مردم باشد تا دغدغه معلمان و تربیت کنندگان نسل آینده برطرف شود.

داود محمدی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از دست اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید استان که مقارن با چهل سالگی انقلاب برگزار شده تشکر می کنیم که یک کار ارزشمند را عملیاتی کردند.

وی بیان کرد: آنچه در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دیده شده باید جامه عمل بپوشد زیرا این نهاد با سایر ادارات و سازمانها فرق دارد و داشتن سند جامع مسیر آینده را مشخص کرده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: به اذعان همه کسانی که اهل تحقیق هستند داشتن سند یک مزیت است و همه باید کمک کنند تا این نقشه راه پیاده شده و نتایج آن در تربیت نسل آینده دیده شود.

محمدی تصریح کرد: باید این سند اجرایی شود تا زمینه کشف خلاقیتها و نبوغ جوانان و نوجوانان مهیا شود و در این راه هر گونه توقف و تعلل غیر منطقی است.

وی گفت: باید رابطه معلم و دانش آموز قوی و مستقیم باشد و بتوان از ایده های دانش آموزان برای ارتقاء تعلیم و تربیت استفاده کرد و اگر ارتباط دوسویه شکل نگیرد هرگز خلاقیتها کشف نخواهد شد.

نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی یادآورشد:بایدبتوانیم منابع انسانی آینده کشور را تامین کنیم و استفاده ازمنابع غنی آموزش و پرورش در اولوبت قرار گیرد.

محمدی بیان کرد: رشد و تعالی در مسیر تعلیم و تربیت حاصل می شود و همه باید کمک کنیم تا به جایگاه بهتری برسیم.

وی افزود: توجه به بنیه علمی دانش آموزان، استعدادیابی و ارزیابی جوانان لازم است در اولویت قرار گیرد و اگر می خواهیم قدمی برداریم باید کارهای ما قابل اندازه گیری باشد تا به نتیجه برسیم.

محمدی اظهارداشت: توجه به امور پرورشی در مدارس باید جدی گرفته شود و در این میان به دلیل فصل بودجه می توانیم در صورت ارائه لایحه مناسب از سوی وزارتخانه به مشکلات مالی فرهنگیان توجه بیشتری کنیم.

وی بیان کرد: فرهنگیان از معیشت، نظام رتبه بندی و حقوق و مزایای خود گله مند هستند وباید وزارتخانه اقدام کند و ما نمایندگان هم آمادگی کامل داریم تا این مشکلات را حل کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به تورم و افزایش قیمتها امروز دیگر افزایش معمولی حقوق معلمان و کارمندان نمی تواند مثل گذشته جوابگو باشد بلکه باید منعطف باشیم تا بخشی از مشکلات معیشتی و حقوقی فرهنگیان را متناسب با شرایط حل کنیم.

محمدی در خصوص تکمیل اردوگاه یانس آباد در قزوین، توسعه مدارس شبانه روزی و تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش اموزان بی بضایعت هم مطالبی بیان کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: حقوق کارمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: