April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۰۳۰۷
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
0
نائب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران از ورود سیب تولیدی کشور در­ سال جاری به سمت بازارهای جدید در دنیا مثل هندوستان و­ روسیه خبر داد.
هند و روسیه مشتریان جدید سیب ایرانیپول‌نیوز - صدرالدین نیاورانی ­با اشاره به اینکه سیب در کشور به لحاظ تولید و صادرات از مزیت نسبی برخوردار است افزود: این محصول به دلیل بهره مندی از یکسری ویژگی ها از قبیل رنگ، عطر، طعم، کیفیت و مصادیقی از این نوع،​ جایگاه ویژه ای در سطح بازارهای جهانی دارد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته تدابیری در خصوص صادرات سیب از قبیل اعطای جوائز صادراتی، تمهیدات مناسب در زمینه حمل و نقل، ایجاد زنجیره و غیره انجام داده است.

نیاورانی بابیان اینکه افزیش نرخ ارز در کنار سایر تمهیدات در روند توسعه صادرات سیب بسیار تاثیرگذار بوده است. تصریح کرد: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز برخی از محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی قابلیت صادراتی و رقابت پذیری خوبی در سطح بازارهای بین المللی پیدا کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل زنجیره ملی سیب ایران گفت: این زنجیره حلقه های تولید، توزیع، صادرات، درجه بندی، بسته بندی، حمل و نقل، فرآوری، کاهش واسطه گری و قیمت تمام شده، مصرف داخلی و غیره را شامل و در یک کلام نقش بسیار پررنگی در ساماندهی بازار سیب و کاهش مشکلات کشاورزان دارد.

نائب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران افزود: جای خالی زنجیره در حوزه همه­­ محصولات کشاورزی کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر برای جبران این خلاء به دنبال ایجاد زنجیره در سایر تولیدات از قبیل مرکبات، کیوی و غیره است.
منبع: مهر
برچسب ها: صادرات سیب ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: