May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۰۳۶۰
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
0
پول‌نیوز - دادگاه عالی سریلانکا حکم ریاست جمهوری در انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید را تعلیق کرد؛ اقدامی که باعث بی ثباتی بیشتر در این کشور می‌شود.

 اواخر روز سه شنبه، کارو جایاسوریا، رئیس پارلمان سریلانکا گفت که پارلمان روز چهارشنبه 10 صبح به وقت محلی و همانطور که برنامه ریزی شده بود، تشکیل می‌شود.

سریلانکا از زمانیکه مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری این کشور، رانیل ویکرمسینگ، نخست وزیر را ماه گذشته میلادی برکنار و ماهیندا راجاپاکسه، رئیس جمهوری سابق را جای وی گمارد، در تنش سیاسی به سر می‌برد.

دادگاه عالی سریلانکار با گوش دادن به درخواست‌های حامیان نخست وزیر برکنار شده که البته تا هفتم دسامبر در سمتش باقی می‌ماند، اعلام کرد که حکم ریاست جمهوری در انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید به حالت تعلیق در آمده است.

براساس متمم 2015 قانون اساسی سریلانکا، سیریسنا مجوز انحلال پارلمان را ندارد.

حامیان رئیس جمهوری سریلانکا گفته‌اند که دولت ائتلافی این کشور در انجام تعهدات ناکام مانده و برگزاری انتخابات بهترین راه است.

کمی بعد از رای دادگاه، سیریسنا با شورای امنیت سریلانکا و با هدف حفظ صلح و نظم در کشور دیدار کرد.

بی ثباتی در این کشور باعث بروز نگرانی‌هایی در حوزه اقتصاد شده که در یک دهه گذشته رشد چندانی نداشته است.

در همین حال، ویکرمسینگ تصمیم دادگاه عالی را در تعلیق حکم ریاست جمهوری مورد استقبال قرار داد و گفت: نمی توانید با قانون اساسی بازی کنید و آنطور که می‌خواهید از آن برداشت کنید. پارلمان امروز باز است.

همچنین، متحدان رئیس جمهوری سریلانکا گفته‌اند رئیس پارلمان نمی‌تواند درباره رای اعتماد تصمیم گیری کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سریلانکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: