May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۰۷۰۱
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
0
«مجتبی تفقدی» افزود: این لکوموتیوها شامل 39 لکوموتیو باری و 6 لکوموتیو مانوری است که بخشی از آن نیز توسط بخش خصوصی وارد ناوگان ریلی کشور می شود.
پول‌نیوز - معاون ناوگان شرکت راه‌آهن گفت: برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی کشور، تامین 45 لکوموتیو، دو هزار و 700 واگن باری و 97 واگن مسافری در دستور کار شرکت راه آهن است.

«مجتبی تفقدی» افزود: این لکوموتیوها شامل 39 لکوموتیو باری و 6 لکوموتیو مانوری است که بخشی از آن نیز توسط بخش خصوصی وارد ناوگان ریلی کشور می شود.

معاون ناوگان راه‌آهن بیان کرد: همچنین به‌ منظور توسعه و تجهیز حمل ‌و نقل مسافری 49 سالن مسافری، 46 «ریل‌باس» و 2 «ترن ست» به ناوگان ریلی کشور اضافه می شود.

وی همچنین در تشریح اقدامات و برنامه‌های سال جاری راه‌آهن در بخش ناوگان گفت: بهینه‌سازی جایگاه‌های سوخت، استقرار و پشتیبانی نرم‌افزار مکانیزه نگهداری و تعمیرات لکوموتیو، احداث و تجهیز مرکز «سیمولاتور» لکوموتیورانی، ساخت و بهسازی تجهیز مرکز تعمیرات لکوموتیوها، مطالعات تفضیلی مرحله دوم توسعه تعمیرگاه‌های مسافری مشهد و انجام عملیات بازسازی ساختمان «پست بازدید» از جمله پروژه‌های مهم سال جاری راه آهن است.

تفقدی، خرید لکوموتیو برقی را از جمله پروژه‌های در دست اقدام راه آهن اعلام کرد و گفت: خرید 45 دستگاه لکوموتیو برقی از روسیه به منظور استفاده در پروژه برقی سازی محور گرمسار- اینچه برون و خرید 70 دستگاه لکوموتیو از شرکت مپنا به‌ منظور برقی سازی محور تهران - مشهد بخشی از خرید لکوموتیوهای برقی از سوی راه‌آهن در سال جاری است.

وی افزود: در لکوموتیوهای خریداری‌شده از شرکت مپنا، یک سازنده خارجی مشارکت داشته و از فن‌آوری این سازنده استفاده خواهد شد.

** خرید واگن های بالای 200 کیلومتر سرعت

معاون ناوگان راه‌آهن اضافه کرد: به منظور افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و ارتقای ایمنی، شرکت راه‌آهن در نظر دارد واگن‌های مسافری با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را با استفاده از توان فنی شرکت‌های خارجی و مشارکت سازندگان داخلی خریداری و به مجموعه ناوگان ریلی اضافه کند.

وی با یادآوری اینکه راه‌آهن پروژه‌های مختلفی را برای استفاده از توان فنی و مهندسی کشور، از جمله بومی‌سازی سیستم ترمز ناوگان ریلی، بومی‌سازی سیستم کنترل لکوموتیو و خود کشش و ساخت موتور ملی در دست دارد، گفت: از دیگر پروژه‌های راه‌آهن استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان ناوگان ریلی در داخل برای ارتقاء سطح کمی و کیفی ناوگان است.

** ارائه مشوق‌های متعدد در راه‌آهن

معاون ناوگان راه‌آهن با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درصنعت‌ریلی، از مشوق‌های متعدد راه‌آهن در این زمینه خبر داد و گفت: فرصت‌های متعددی در سال 97 برای بخش خصوصی در نظر گرفته ‌شده که کاهش تعرفه حق دسترسی، ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی و تضمین سرمایه‌گذاری‌های ریلی از جمله این مشوق‌هاست.

وی با بیان اینکه مخاطب استفاده از منابع بند (ق) و ماده 12 قانون رفع موانع تولید، بخش خصوصی است، افزود: راه‌آهن با ارائه وجوه اداره شده برای تسهیلات کم‌بهره و بسته‌های همکاری بین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مالی از سرمایه‌گذاران بخش ریلی، حمایت و به آنها پیشنهاد قراردادهای مشارکتی می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در پایان برنامه ششم توسعه قرار شده سهم ریل در جابجایی بار در کشور به 20 درصد و مسافر به 30 درصد افزایش یابد.
برچسب ها: واگن ، حمل و نقل ، راه آهن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: