April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۱۸۱۸
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
0
پول‌نیوز -آبشارهای بسیاری در دنیا وجود دارند که از مناظر طبیعی و دیدنی هر کشور محسوب می‌شوند. بسیاری از گردشگران از روی کنجکاوی مایل‌اند بدانند که ارتفاع هرکدام از این آبشارها چقدر است! اما این کار در عمل، امری دشوار است.

بلندترین آبشارهای جهان در کجا قرار دارند؟ (+عکس)


بلندترین آبشارهای جهان در کجا قرار دارند؟ (+عکس)

بلندترین آبشارهای جهان در کجا قرار دارند؟ (+عکس)

بلندترین آبشارهای جهان در کجا قرار دارند؟ (+عکس)

باور این‌که اندازه‌ی بلندترین آبشارهای دنیا چقدر است، ممکن است برای شما دشوار باشد. مردم از روی کنجکاوی یا به‌منظور تحقیقات علمی، همواره سعی داشته‌اند تا ارتفاع آبشارهای جهان را اندازه بگیرند، اما مقایسه‌ی این اندازه‌ها کار بسیار دشواری است. علت دشواری این امر، این است که هیچ استاندارد یا توافقی درباره‌ی چگونگی اندازه‌گیری ارتفاع کامل یک آبشار وجود ندارد؛ همچنین دسترسی به بعضی از بلندترین آبشارهای جهان بسیار دشوار است.

بنابراین اندازه‌گیری‌ها انجام شده را باید برآورد کرد. در این مقاله با استفاده از مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌های معتبر، فهرستی از بلندترین آبشارهای جهان را تهیه کرده‌ایم. از آبشار یوسمیتی (the Yosemite Falls) در کالیفرنیا تا آبشار معروف آنجل (the famous Angel Falls) در ونزوئلا در این فهرست بررسی شده‌اند.

۲۵. آبشار آوالانچ بیسین (Avalanche Basin Falls)، مونتانا، آمریکا ـ ۷۰۷ متر
آبشار آوالانچ بیسین (Avalanche Basin Falls) در پارک ملی گلاسیر (the Glacier National Park) در مونتانا واقع شده است. این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای قاره‌ی آمریکا است. آب این آبشار توسط شمالی‌ترین بخش یخچال اسپری (the Sperry Glacier)، شماری از دریاچه‌های عمیق و کوچک کوهستانی و چشمه‌های کوچک به‌وجود آمده از برف‌های آب شده‌ی کوه‌ها تأمین می‌شود.

۲۴. آبشار کِرِیج‌فاسن (Kjeragfossen)، نروژ ـ ۷۱۵ متر
آبشار کِرِیج‌فاسن (Kjeragfossen) در منطقه‌ای طبیعی و بسیار زیبا در شهر فورساند (Forsand)، شهرستان رُگالاند (Rogaland)، در نروژ واقع شده است. این آبشار، جزو آبشار‌های شیرجه‌ای (plunge-style) محسوب می‌شود (ریزش آب عمودی است و به شکلی‌ا‌ست که آبشار تماس خود را با بستر جریانی رودخانه از دست می‌دهد) و معمولا حدود ۵ ماه از سال جریان دارد.

۲۳. آبشار مانوآویوئی (Manawainui Falls)، هاوایی، آمریکا ـ ۷۱۹ متر
آبشار مانوآویوئی (Manawainui Falls)، یکی از برجسته‌ترین و بلندترین آبشارهای آمریکا و همچنین جهان است. این‌ آبشار خیره‌کننده در دره‌‌ای واقع در جزیره‌ی مائوئی (Maui island) در هاوایی قرار دارد.

۲۲. اولمافوسن (Olmaafossen)، نروژ ـ ۷۲۰ متر
اولمافوسن (Olmaafossen) یکی دیگر از آبشار‌های نروژی در این فهرست است که در رامودِلِن (Raumadalen) در بخش رامو (Rauma) واقع در نروژ غربی قرار گرفته است. آب این آبشار توسط دریاچه‌های کوچک و یخچال‌ها تأمین می‌شود، اما شدت آن با تغییر فصل متفاوت است.

۲۱. آبشار توردوفِر (Cascades de Trou de Fer)، رئونیون (Réunion)، فرانسه ـ ۷۲۵ متر
آبشار توردوفِر (Cascades de Trou de Fer) در تنگه‌ی توردوفِر در جزیره‌ی رئونیون (Réunion island)، در ساحل ماداگاسکار واقع در اقیانوس هند قرار دارد. این آبشار، بلندترین و زیباترین آبشار در این جزیره‌ی فرانسوی است.

۲۰. آبشار یوسمیتی (Yosemite Falls)، کالیفرنیا، آمریکا ـ ۷۳۹ متر
آبشار یوسمیتی (Yosemite Falls) با ارتفاعی حدود ۷۳۹ متر، به‌عنوان بلندترین آبشار در پارک ملی یوسمیتی (The Yosemite National Park) و یکی از بلندترین آبشارهای آمریکا است. این آبشار، خصوصا در اواخر فصل بهار که بیشترین جریان آب را دارد، اصلی‌ترین جاذبه‌ی این پارک محسوب می‌شود.

۱۹. آبشار جوهانسبورگ (Johannesburg Falls)، واشنگتن، آمریکا ـ ۷۵۱ متر
آبشار جوهانسبورگ (Johannesburg Falls) در نزدیکی گذرگاه آبشار، در پارک ملی آبشارهای شمالی (the North Cascades National Park) واقع در واشنگتن قرار دارد. این آبشار، آبشاری عظیم و دیدنی است که آب آن توسط جریان‌های کوچکی که از یخچال‌های طبیعی در کوه جوهانسن (The Johannesburg Mountain) جاری می‌شوند، تأمین می‌شود.

۱۸. آبشار کی‌اِل‌فوسِن (Kjellfossen)، نروژ ـ ۷۵۵ متر
آبشار کی‌اِل‌فوسِن (Kjellfossen) در نزدیکی روستای گادوین (Gudvangen) در شهرستان سون او فیوردانه (Sogn og Fjordane) و در نروژ غربی واقع شده است. این آبشار به‌عنوان هجدهمین آبشار بلند در جهان شناخته می‌شود. به‌دلیل این‌که ارتفاع این آبشار تاکنون به‌طور دقیق اندازه‌گیری نشده است، بنابراین ممکن است از ۷۵۵ متر هم بلندتر باشد. بعضی از منابع، ارتفاع این آبشار را ۸۴۰ متر بیان کرده‌اند.

۱۷. آبشار موتارازی (Mutarazi Falls)، زیمباوه ـ ۷۶۲ متر
دومین آبشار بلند در آفریقا، آبشار موتارازی (Mutarazi Falls) است که در پارک ملی نایانگا (The Nyanga National Park) در زیمباوه قرار دارد. فصل تابستان به دلیل باران‌های سنگینی که دارد، به‌عنوان بهترین زمان برای بازدید از این آبشار زیبا است که جریان آب آن به بیشترین حد خود رسیده است.

۱۶. آبشار گوکتا کاتاراکس (Gocta Catarats)، پرو ـ ۷۷۱ متر
آبشار گوکتا کاتاراکس (Gocta Catarats)، آبشاری جاودانه است که از ۲ شاخه‌ی آب تشکیل شده است و در منطقه‌ی پرو، استان چاکاپویا (Chachapoyas) در آمازوناس (Amazonas) قرار دارد. اگرچه این آبشار قرن‌ها بود که برای مردم بومی پرو شناخته شده بود، اما وجود آن تا قبل از سفر اکتشافی آلمانی‌ها به پرو در سال ۲۰۰۵ که توسط استفان زیمِندروف (Stefan Ziemendorff) با همراهی گروهی از کاشفان پرویی صورت گرفت، برای عموم ناشناخته بود.

۱۵. آبشار مونگه‌فوسن (Mongefossen)، نروژ ـ ۷۷۳ متر
آبشار مونگه‌فوسن (Mongefossen) در رامو، نروژ واقع شده است. این آبشار از ایستگاه راه‌آهن آنجا هم مشاهده می‌شود. در مورد ارتفاع این آبشار، اختلافاتی وجود دارد، اما در بسیاری از منابع ۷۷۳ متر ذکر شده است.

۱۴. آبشار کلونیال کریک (Colonial Creek Falls)، واشنگتن، آمریکا ـ ۷۸۸ متر
آبشار کلونیال کریک (Colonial Creek Falls) در پارک ملی آبشارهای شمالی (the North Cascades National Park) واقع در واشنگتن قرار دارد و بلندترین آبشار در قاره‌ی آمریکا محسوب می‌شود. این آبشار در مجموع مسیری حدود ۱٬۳۰۰ متر را با ۱۳ شاخه‌ی خود در شیبی حدود ۶۵ درجه می‌پیماید.



منبع:کجارو
برچسب ها: آبشار ، گردشگری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: