April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۲۳۰۱
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
0
تابش گفت:­ ­برخی ساختمانها که جزو بازسازی نبود در صورت تقاضای روستاییان­­ ،­تسهیلات و کمک بلاعوض برای نوسازی واحدها در زمین خود داده می شود.
پول‌نیوز - رئیس بنیاد مسکن: خانه های روستایی­ استان ­کرمانشاه که نوسازی و بهسازی شد در زلزله اخیر حتی ترک هم برنداشت.

علیرضا تابش درباره میزان خسارت واحدهای روستایی در زلزله اخیر گفت: واحدهای مسکونی روستایی که نوسازی و بازسازی شد هیچگونه خسارتی ندید و این نشان می دهد که واحدها بسیار مقاوم و براساس اصول ساخته شده است.

رئیس بنیاد مسکن: خانه های ساخته شده در زلزله اخیر مقاومت کردند

وی ادامه داد: احداث و نوسازی­­205 هزار واحد روستای و 10 هزار واحد شهری در کرمانشاه­ به پایان رسیده است و پیشرفت برخی از واحدهای شهری به 90 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: برخی ساختمان هایی که تعمیر نشده بود در زلزله اخیر ترک خورد که کارشناسان ما درحال بررسی برای اعطای تسهیلات به این واحدها هستند.

تابش بیان کرد:­ ­برخی ساختمانها که جزو بازسازی نبود در صورت تقاضای روستاییان­­ ،­تسهیلات و کمک بلاعوض برای نوسازی واحدها در زمین خود داده می شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: حدود 500 تا 600 واحد­ فرسوده در استان کرمانشاه­ ­ترک خورده است ­­که تسهیلاتی برای نوسازی به افراد پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در گذشته­ بانکها تمایل چندانی برای پرداخت تسهیلات نداشتند که امروز با تفاهم نامه ای که با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا شد حدود 60 میلیارد تومان برای 10هزار واحد مسکونی­ با کارمزد 2 تا 4 درصد­ تا سقف 12میلیون تومان پرداخت می شود.

وی درباره ضمانتی که بانکها از روستائیان دریافت می کنند گفت: دریافت ضمانت از روستاییان بصورت سفته زنجیره ای است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: