کد خبر: ۲۹۳۱۳۹
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
0
علیرضا تابش گفت: از آغاز کار دولت تدبیر و امید 2 میلیون و 200 هزار خانه روستایی ساخته شده است.
بنیاد مسکن در دولت روحانی 2 میلیون خانه در روستا‌ها ساخت
پول‌نیوز - رئیس بنیاد مسکن: از آغاز کار دولت تدبیر و امید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده و تحویل روستاییان شده است.

علیرضا تابش در نشست تخصصی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با رئیس جمهور افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهار بخش ویژه که روستایی،​ شهری،​حوادث و مسکن مهر را در بر می گیرد تا امروز موفق شده که مقاوم سازی را در سطح تمام این خانه ها از 7 درصد به 41 درصد برساند.

وی گفت: سالی دو هزار واحد مسکونی تولید می کنیم و هم اکنون بیش از 90 هزار واحد تمام شده وجود دارد.

رئیس بنیاد مسکن افزود: یک میلیون و 500 هزار واحد حادثه دیده در زلزله کرمانشاه را در دست اقدام داریم که 550 هزار عدد آن تعمیری و 360 هزار احداثی تا این لحظه کار ساختش به پایان رسیده که از این میزان 67 درصد شهری و 52 درصد روستایی است و​ روستاهای زلزله زده کار ساختشان در ماه آینده تمام می شود.

تابش گفت: 25 هزار واحد شهری در استان کرمانشاه نیز در سه ماهه اول سال آینده تمام خواهد شد.

وی افزود:​ واحدهای شهری زیر 25 هزار نفر را که همان مسکن مهر است، تا به حال 320 هزار آن تحویل شده است و به 240 هزار واحد دفترچه اقساط واگذار شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: امروز اجرای نازک کاری در مسکن مهر به 97 درصد رسیده و چیزی نزدیک به 765 میلیارد تومان منابع مالی دارد که از این طرح ها می توان به طرح 2 هزار و 200 واحدی اراک ، سلطان آباد فارس،​ طرح 102 واحدی یزد،​ البرز،​ هرمزگان، 2 هزار و 300 واحد خراسان رضوی،​ 88 واحدی سرخه و طرح های گرگان، ​بندرعباس،​ مرودشت، نگین فیروز کوه،​ بیرجند و خراسان اشاره کرد.

تابش گفت: در بخش روستایی با هماهنگی بانک مسکن به بیش از 864 هزار خانوار وام قرض الحسنه داده ایم که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته و از پنج میلیون قطعه زمین و مسکن در روستاها تعداد سه میلیون و 150 هزار سند مالکیت صادر شده و به مردم تحویل شده و 598 هزار قطعه زمین نیز واگذر شده است.

وی افزود:​ طرح 100 هزار واحدی جدیدی را در دست داریم که 75 میلیون تومان با سود 5 درصد وام دارد و تهیه مصالح آن از طریق اوراق مشارکت خواهد بود به طوری که سه هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به کارخانجات تولید سیمان و فولاد داده می شود تا مردم به راحتی بتوانند خانه ها را بسازند و بعد قسط اوراق را برگردانند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: