May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۲۹۳۳۳۱
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
0
پول‌نیوز -آذربایجان یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر است که به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان و نزدیک بودن مسافت برای ما ایرانی ها مقصد محبوبی به شمار می رود. آشپزی و غذاهای آذربایجان بسیار خوشمزه هستند  و تاثیر آشپزی ایرانی، ترکی و مدیترانه ای را می توان در غذاهای آذربایجان کاملا مشاهده کرد. باکو، پایتخت زیبای آذربایجان شهری مدرن با فرهنگ و تاریخی غنی است و اکثر توریست هایی که به این کشور سفر می کنند بلیط هواپیمای باکو را رزرو می کنند.

بهترین رستوران های باکو  در تور باکو

امروز می خواهیم برخی از بهترین رستوران های باکو را در تور باکو به شما معرفی کنیم که انواع غذاهای سنتی آذری، روسی، اروپای شرقی و بین المللی را به مسافران ارائه می کنند. اگر قصد سفر به باکو را دارید پیشنهاد می کنیم بهترین رستوران های باکو را که در ادامه معرفی می کنیم برای غذاخوردن انتخاب کنید.

رستوران نارقیز (Nargiz)
در این رستوران غذاهای آذربایجانی، گرجستانی و روسی عرضه می‌شود. قیمت غذاهای این رستوران به طور متوسط ۵ الی ۱۰ مانات (۱۱۵۰۰ تومان الی ۲۳۰۰۰ تومان) است. از میان تمام غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سوپ لوبیا، سالاد گرجستانی تازه، سالاد وینگرت، دولمه‌ی برگ مو و ساج را حتما امتحان کنید. شما می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب و با غذاهای باکیفیت دوستانتان را در این رستوران مهمان کنید. دکوراسیون رستوران نارقیز بسیار زیبا است و دیوارهای آن را با فرش، لوح‌ها و تصاویری آراسته‌اند که نمایشگر زندگی مردمان محلی است.

رستوران فیروزه (Firuze)
رستوران فیروزه یکی از رستوران‌های سنتی باکو است که غذاهای آذربایجانی عرضه می‌کند. میانگین قیمت غذاهای آن بین ۱۰ الی ۲۰ مانات (۲۳۰۰۰ تومان الی ۴۶۰۰۰ هزار تومان) است. از بهترین غذاهای منوی این رستوران می‌توان به ساج، گوشت گاو یا مرغ قوتاب با سبزی اشاره کرد. فضای رستوران فیروزه بسیار آرامش‌بخش است و ذوق زیادی در ساخت آن به کار رفته است و رفتن به آن هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد. این رستوران فضای بسیار گرم و دوستانه‌ای دارد و برای خانواده‌ها مناسب است. کارکنان آن رفتار بسیار خوبی با مشتریان دارند و کیفیت غذاهایشان نیز مطلوب است.

رستوران ناملی (Namli)
رستوران ناملی از رستوران‌هایی است که در باکو غذای آذربایجانی و ترکی تهیه می‌کند. میانگین قیمت غذاهای آن بین ۱۰ الی ۲۰ مانات (۲۳۰۰۰ تومان الی ۴۶۰۰۰ هزار تومان) است. به شما توصیه می‌کنیم اگر به این رستوران آمدید، حتما از کباب‌های خوشمزه‌ی آن امتحان کنید. کباب‌های خوشمزه، تازه و خوش عطر آن رستوران ناملی را  در تور لحظه آخری باکو به شهرت رسانده است. کباب‌های این رستوران را با سس‌های مختلف و ادویه‌های خوشمزه‌ی ترک امتحان کنید. حتی بادمجان هم در بسیاری از وعده‌های غذایی و به صورت کبابی مورد استفاده می‌شود. پرس‌های رستوران ناملی بزرگ است و با نان عرضه می‌شود. در تابستان هم می‌توانید در فضای روباز نشسته و از هوای زیبا هم لذت ببرید.

رستوران آرت گاردن | Art Garden
رستوران آرت گاردن دکور و فضایی تاریخی و قدیمی دارد و داخل منطقه شهر قدیم باکو قرار گرفته است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های باکو است و در محل سابق یک کاروانسرای قدیمی و تاریخی ساخته شده و فضایی بسیار جالب و تماشایی دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای آذری مثل دلمه، کباب، پلو، لاوانگی و کباب بره را در کنار دسرها و شیرینی های ترکی و آذری سفارش بدهید. در این رستوران مکان های مختلفی برای نشستن و غذاخوردن مشتریان وجود دارد که هرکدام دکورها و تزیینات مختلفی دارند. اگر برای شام به این رستوران بروید می توانید از موسیقی زنده جاز و موسیقی های محلی و سنتی هم لذت ببرید. البته با توجه به موقعیت این رستوران، قیمت ها کمی بالاتر از حد متوسط است اما تجربه غذا خوردن در یک کاروانسرای تاریخی و شنیدن اجرای زنده موسیقی ارزشش را دارد.

رستوران سماق | Sumakh Restaurant
رستوران سنتی سماق در نزدیکی ایستگاه مترو Xatai  قرار دارد و انواع غذاهای سنتی آذربایجان مثل گوشت گریل شده، پلو و کباب را به مشتریان ارائه می کند. فضای رستوران تلفیق جالبی از سبک سنتی و مدرن است و با غذاهای خوشمزه ای که سرو می کند یکی از بهترین رستوران های باکو شناخته می شود. در این رستوران می توانید تجربه ای از زندگی و فرهنگ مردم باکو داشته باشید و از طعم لذیذ غذاهای آذری لذت ببرید.

رستوران سماق
رستوران سماق (Sumakh) در شهر باکو در تور ارزان باکو ، غذاهای سنتی کشور آذربایجان را در محیطی گویای سنت این کشور، در اختیار مشتریان قرار می دهد. اشخاص مشهور، سیاستمدران و تمامی گردشگرانی که در باکو به دنبال چشیدن طعم غذای اصیل آذری باشند حتما سراغی از سماق خواهند گرفت. محیط دل انگیز این رستوران در کنار غذاهای اصیل و خوش طعمش، همگی برای شما ضیافتی دل انگیر را رقم می زنند. وعده ای که در سماق نوش جان کرده اید، تا همیشه در یادتان می ماند چرا که در طبخ غذاهای این رستوران از بهترین و اصلی ترین ادویه های آذری استفاده می شود.
 چه در گروهی چندین نفره و شلوغ باشید و چه در انتظار قراری دو نفره و خودمانی، سماق می تواند یکی از بهترین میزبانان شما باشد.

- رستوران فایرورکس اربن کیچن
 در نگاه اول ممکن است منوی غذایی رستوران فایِروُرکس اِربِن کیچِن (Fireworks Urban Kitchen) کمی محدود به نظر برسد، اما اگر طعم استیکش را بچشید، دلیل این محدودیت را متوجه خواهید شد. طعم و عطر غذاهای این رستوران، به خصوص غذاهایی که با گوشت قرمرز طبخ می شوند تا مدتی طولانی در ذهن شما باقی خواهد ماند.

فضای روباز فایرورکس بسیار رویایی است و چیدمانی راحت و دلچسب دارد. فضای درونی رستوران هم با دکوراسیون عجیب و منحصر به فردش و نورپرازی های قرمز رنگش، حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. این رستوران نیز همانند رستوران اورونرو یکی از غذاخوری های هتل جی دابلیو ماریوت (JW Mariott) است.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: