May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۳۶۵۲
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
0
پول‌نیوز - انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی با همکاری چند انجمن مردم نهاد،نشریه و موسسه ی همسو آیین شب چله را در تهران برگزار خواهد کرد.

فرشید خدادادیان، عضو هیئت موسس انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی،ضمن اعلام این خبر گفت؛ آیین شب چله یکی از مهمترین جشن ها و آیین های ملی ایرانیان است و بزرگداشت آن پاسداشت هویت ملی خواهد بود.

وی افزود؛ انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی،متشکل از جمعی از اساتید دانشگاهی،فعالان فرهنگی و علاقه مندان به هویت و تاریخ ایران از دو ماه پیش در تدارک برگزاری مناسب این آیین در تهران بوده و طی نشست های هفتگی با مدیران و نمایندگان موسسات و انجمن های مردم نهاد و نشریات همسو،مقدمات برگزاری این نشست فرهنگی را تامین نموده و در تاریخ پنجشنبه بیست و نهم آذرماه این آیین را با حضور نمایندگان اقوام مختلف،ایرانیان مسلمان و غیرمسلمان و گروه های مختلف فرهنگی در سالن همایش های ستاد توان افزایی سمن های شهرداری تهران برگزار خواهد نمود.

خدادادیان خاطرنشان کرد؛هدف از برگزاری این آیین با حضور گروه های مختلف و یک شب قبل از تاریخ دقیق شب چله،هم افزایی و همگرایی انجمن های مختلف و در عین حال عدم تداخل این آیین با زمان دقیق"شب چله"است،زیرا باور داریم که این آیین در جمع خانوادگی و در محضر بزرگان و دست بوسی آنان خاطره انگیز تر و مناسب تر خواهد بود.

عضو هیئت موسس انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی در خصوص معرفی محتوای برنامه مذکور گفت؛در این نشست فرهنگی گروه های موسیقی فولکلوریک به ارائه برنامه پرداخته و علاوه بر سخنرانی علمی در معرفی پیشینه تاریخی و باستانی و فرهنگی شب چله،حافط خوانی و شعرخوانی و انجام مناسک این شب نیز صورت خواهد گرفت.

نشریات امرداد و وطن یولی و انجمن های هم اندیشان تبری،قصرشیرینی های مقیم تهران، زاگرسیان ایران،خانه کرمانشاه،جامعه پیشاهنگان استان تهران،پارسیگان مهربوم،توانمندی های گردشگری ایران،موسسه تاریخ شفاهی،موسسه باغ ایرانی،انجمن بیستون،جامعه پاک ایران، انجمن لرستانی های مقیم تهران و چند انجمن و موسسه دیگر،انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی را در برگزاری این آیین ملی همراهی خواهند کرد.
برچسب ها: شب چله ، رویکرد ملی ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: