April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۳۷۹۲
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
0
دژپسند گفت: در شرایط رکود اقتصادی نمی‌گذاریم نرخ مالیات افزایش یابد چرا که این امر بر رکود دامن می‌زند.
نرخ مالیات هرگز افزایش نمی‌یابدپول‌نیوز - فرهاد دژپسند‌ وزیر امور اقتصاد و دارایی در چهل و دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از ارائه پیشنهاد گسترش همکاری‌ها با بخش خصوصی به مجلس و دولت خبر داد و گفت: بخش خصوصی شریک‌ اداره اقتصاد کشور است.

وی افزود: بخش خصوصی به دلیل برخورداری از توانمندی‌ها و تجارب می‌تواند به یاری دولت و اقتصاد کشور بشتابد‌. اینها تعارف نیست و نگاهی به انعکاس واقعیت‌هاست.

دژپسند‌ ادامه داد: بنده از سال 74 تاکنون که در دولت پست اجرایی گرفته ام قابل و عامل به نگاه همکاری با بخش خصوصی هستم.

این مقام مسئول ادامه داد: رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک برنامه تلویزیونی‌ گفت باید با وزیر اقتصاد حرف‌هایی‌  بزنم که بنده این موضوع را قبول کردم.هم اکنون خوشبختانه فرصت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ با چین ایجاد شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه دولت در ابتدای سال بسته‌ای را برای ارز تدوین و ابلاغ کرد، افزود: طبق روال معمول، همیشه به دیکته‌ای که نوشته می‌شود ایراداتی‌  وارد است. این بار قصد داشتیم که نظرات بخش خصوصی را لحاظ کنیم از اینرو آن چه که در پیش نویس تهیه شده بود با نظر بخش خصوصی تغییر محسوسی داشت با این حال برخی از دوستان عبارت عقب‌نشینی را به کار بردند که بنده نسبت به این موضوع، موضع گرفتم چراکه باید ثمره تعامل با بخش خصوصی را پذیرفت.

وی ادامه داد: روز گذشته بازار نیما 60 میلیون یورو عرضه داشت که نسبت به برآورد اولیه خوب است و همواره نشان می‌دهد که بازار ارز به سمت نرخ تعادلی در حال حرکت است و ورود صادرکنندگان‌ برای عرضه ارز کمک می‌کند.

به گفته وی اگرچه بنده راجع به نرخ ارز کمتر حرف می‌زنم اما بر ثبات بازار ارز تأکید دارم چراکه صادرات ما واردات پایه است بنابراین اگر ثبات در بازار ارز ایجاد شود می‌توان از تمامی مزایای‌ آن بهره برد، بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای بسته شده که اگر شاخ و برگ پیدا کند به جریان با ثبات در بازار ارز و اساساً ثبات در اقتصاد کمک خواهد کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها اولویت‌ مهمی به شمار می‌رود، گفت: بنده در برنامه‌هایم بر استفاده از مزیت‌ها و فرصت‌های استانی تأکید کرده و تفویض‌ اختیار کرده ام. همچنین برای تحقق برنامه‌ها ،سرمایه‌گذاری خارجی را در دستور کار قرار داده ام. همواره این فعالان بخش خصوصی هستند که مزیت‌های نسبی هر استانی را می‌شناسند و باید در زمینه جاذبه‌های سرمایه‌گذاری کار کنند.

دژپسند‌ در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این موضوع که نرخ مالیات هرگز بالا نمی‌رود، افزود: در شرایط رکود اقتصادی نرخ مالیات هرگز بالا نمی‌رود و همواره تلاش می‌کنیم تا نگذاریم نرخ مالیات بالا رود چراکه این امر بر رکود دامن می‌زند ضمن آن که بر سرمایه‌گذاری تولید و اقتصاد ایران نیز اثر سوئی‌ دارد.
برچسب ها: نرخ مالیات ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: