April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۳۹۰۶
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
0
مزیت‌های زیادی در صنعت کشتی‌سازی داریمپول‌نیوز - مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این شرکت امروز به جایگاه سیزدهم دنیا رسیده است، گفت:‌ به شیپ‌یاردهای داخلی تضمین می‌دهیم همه تعمیرات اساسی ناوگان خود را در طول سال به آنها بسپاریم.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران امروز با حضور مقامات و مسئولان کشوری و لشکری در کیش برگزار شد.

در این مراسم، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران ظرفیت‌ها و مزیت‌های قابل توجهی دارد که اگر با دقت به آن توجه کنیم، راهبرد را بر آن اساس تنظیم کنیم و هدفمند عمل کنیم، حتما می‌توانیم ایران را باشکوه‌تر از گذشته معرفی کنیم.

سعیدی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و هدفگذاری‌ها مبتنی بر دانش روز،‌ در توسعه صنایع دریایی مهم است، منابع را نباید اتلاف کرد، امروزه مدیریت منابع مهمترین ضرورت دنیا است و در هیچ جای دنیا منابع نامحدود وجود ندارد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بسیاری از شیپ‌یاردهای اروپایی برای ساخت کانتینربرها امروز به سمت کشورهای آسیای شرقی حرکت کرده است.

وی افزود: ما مزیت‌های زیادی در صنعت کشتی‌سازی داریم و جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان قوی در این حوزه فعال هستند.

سعیدی ادامه داد: باید بدانیم که مزیت کشور کجاست، که آیا مزیت ما در ساخت کشتی است که پانزده سال به طول بینجامد یا در ساخت شناورهایی است که دو ساله آنها را می‌سازیم و یا اینکه مزیت ما ورود به حوزه تعمیرات کشتی است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، ناوگان بزرگی دارند که اگر شیپ‌یاردهای داخلی در حوزه تعمیرات اساسی متمرکز شوند، ما به آنها تضمین می‌دهیم که حتما در طول سال مشتری خواهند داشت و همه تعمیرات اساسی خود را به آنها می‌سپاریم و نیازی به کشورهای دیگر در این حوزه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه در تعمیرات متمرکز شده‌اند، ضرورت دارد با کمک نفتکش کشتیرانی جمهوری اسلامی مسیر توسعه بر حوزه تعمیرات افزایش یابد.

*نبرد ایران با آمریکا نبرد لجستیک است

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما شرایط ویژه‌ای در بعد بین‌المللی و اقتصاد داخلی حمل و نقل داریم، نبرد فعلی آمریکا با ما بی‌تردید نبرد لجستیک است و قطعا اگر در این حوزه موفق نشوند، تحریم‌های آنها مثمرثمر نخواهد بود، به همین دلیل است که کشتیرانی جمهوری اسلامی تحت تحریم قرار می‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر ضرورت دارد ما با درک شرایط درست، اختلافات داخلی را کنار بگذاریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: باید دست ناوگان بزرگی نظیر نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باز باشد و از تسهیلات ویژه استفاده کنند، اجازه ندهیم در نبرد لجستیک این دو ناوگان بزرگ عقب بیفتند که در این صورت است که آمریکا سر جای خود می‌نشیند.

وی افزود: دنیا، دنیای ده سال پیش نیست که اهرم‌ها محددود باشد، تنوع در تجارت دریانوردی اجازه نمی‌دهد که نقشه‌هایی از خارج کشور علیه ما پیاده و عملیاتی شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی گفت:‌شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ رتبه بیست و سوم دنیا را داشت و امروز به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است.

وی تأکید کرد: در جنگ تجار یامروز آمریکا با ما، آمریکا موفق نخواهد شد و ایران با هوشمندی و تفکر به اهداف خود دست خواهد یافت.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: