May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۴۳۲۶
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
0
 پول‌نیوز - تنها زن راننده تریلی در استان قزوین با بیان اینکه جنسیت مانع به کارگیری توانمندی هایم برای ورود به این حرفه نشد، گفت: این شغل اگرچه سختی‌ها و تلخی‌های زیادی به همراه دارد، ولی من به آن عشق می‌ورزم.

بیتا باقری زن ۴۰ ساله دارای ۲ دختر ۹ و ۲۰ ساله است که به دلیل بیماری همسر راننده اش، وارد شغل رانندگی خودروی سنگین (تریلی) شده و هم اکنون بعد از ۶ سال عاشق این حرفه است.

وی درخصوص نحوه ورود خود به شغل رانندگی خودروی سنگین به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا همسر من راننده بود، اما از ناحیه دیسک کمر دچار مشکل شد و در ادامه بیماری آسم توان کار را از او گرفت بنابراین تصمیم گرفتم خودم به این شغل وارد شده و مخارج زندگی را تامین کنم.

این بانوی راننده افزود: بعد از این اتفاق مدتی در شرکت اتوبوسرانی قزوین به عنوان اولین راننده خانم مجوز فعالیت دریافت کردم و هم اکنون به همراه همسر خود با تریلی به نقاط دور سفر می‌کنیم و به کار ترانزیت و جابه جایی کالا مشغول هستیم.

باقری با بیان اینکه مردم نسبت به رانندگی تریلی توسط یک خانم نظرات متفاوتی دارند، افزود: برخی سنگینی رانندگی و مردانه بودن آن را برای یک خانم مطرح می‌کنند و این حرفه را برایم مناسبت نمی‌دانند، اما چون من از شغل خود بسیار راضی هستم به اظهارات آن‌ها چندان توجه نمی‌کنم.

وی همچنین گفت: البته بسیاری از مردم با نظرات خود من را تشویق می‌کنند که همین موضوع پشت گرمی برای ادامه فعالیتم است.

باقری با بیان اینکه حدود ۶ سال است مشغول رانندگی با خودروی سنگین هستم، ادامه داد: من به نمایندگی از همه بانوان به این شغل وارد شده ام و اگرچه رانندگی حرفه سختی است، ولی آن را بسیار دوست دارم و به آن عادت کرده ام.

این بانوی راننده با مرور سخت‌ترین خاطرات خود در این شغل، گفت: معمولا هنگام بروز حوادث و سوانح یا هنگام کولاک و برف که جاده‌ها مسدود می‌شود خاطرات تلخی برای رانندگان رقم می‌خورد و سختی‌های بسیاری برای آن‌ها به همراه دارد.

وی اضافه کرد: من با همه این سختی‌ها و تلخی‌ها شغل رانندگی خودرو تریلی را دوست دارم و به هرشهری که برای بارگیری وارد می‌شوم تصویر آن را در فضای مجازی ثبت می‌کنم.

این بانوی راننده قزوینی افزود:همه مردم به من لطف دارند و نظرات خود را در فضای مجازی ثبت می‌کنند که در تشویق من برای ادامه کار بسیار موثر است.

وی با اشاره به مشکلات خود در این شغل افزود: افزایش قیمت اقلام و کالا‌های مصرفی خودرو از لاستیک گرفته تا لوازم یدکی، خطرات و آسیب‌های رانندگی در جاده‌ها و آزادراه ها، پایین بودن سقف کرایه‌ها و افزایش میزان عوارض جاده‌ای از جمله این مشکلات هستند که امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های متولی برای حل آن‌ها اقدام کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قزوین ، راننده تریلی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: