April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۵۸۷۵
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
0
یوسفخانی گفت: باوجود اینکه اتحادیه مرغداری‌ها اعلام کرده است که مرغ زنده را ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رساند، اما کشتارگاه‌ها هر کیلو مرغ زنده را به صورت مدت دار با رقم ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و هر کیلو مرغ زنده را نقدی ۸ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
مرغ زنده گرانتر از قیمت مصوب بدست کشتارگاه‌ها می‌رسد
پول‌نیوز - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: به دلیل افزایش قیمت در حوزه گوشت مرغ واحد‌های صنفی این اتحادیه بجای ده درصد ۸ درصد بر روی گوشت مرغ سود خرده فروشی دریافت می‌کنند.

مهدی یوسفخانی افزود: باوجود اینکه اتحادیه مرغداری‌ها اعلام کرده است که مرغ زنده را ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رساند، اما کشتارگاه‌ها هر کیلو مرغ زنده را به صورت مدت دار با رقم ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و هر کیلو مرغ زنده را نقدی ۸ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند ضمن اینکه ۵۰ درصد خرید‌های کشتارگاه‌ها مدت دار است.

وی گفت: اگر سود کشتارگاه‌ها یک فرمول استانداردی باشد، باعث می‌شود کشتارگاه نتواند بیش از آنچه برایش مصوب شده برروی قیمت مرغ بیافزاید و در حال حاضر هم در حوزه خرده فروشی به دلیل افزایش قیمت این محصول تنها هشت درصد به جای ده درصد سود از مشتری‌ها دریافت می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران افزود: نحوه محاسبه هزینه‌های کشتارگاه به این شکل است که قیمت هر کیلو مرغ زنده درکشتارگاه‌ها با ۳۰۰ تومان که هزینه کشتار و بسته بندی و حمل و نقل مرغ است جمع می‌شود و عدد بدست آمده به علاوه ۲۶ درصد از قیمت مرغ خریداری شده به عنوان افت کشتار می‌گردد.

یوسفخانی گفت: ۳۰۰ تومان هزینه کشتار مرغ، تخلیه قسمت‌های زائد، بسته بندی و هزینه حمل و نقل مرغ گرم حاصل است و ۲۶ درصد هم به این دلیل اضافه می‌شود که از هر تن مرغ زنده تنها ۷۴۰ کیلو مرغ گرم حاصل شده و بقیه وزن‌ها ضایعاتی است که از مرغ جدا می‌شود به همین دلیل این ۲۶ درصد با جمع شدن با قیمت نهایی قیمت مرغی را که از کشتارگاه خارج می‌شود، تعیین می‌کند.

وی تاکید کرد: البته باید به مردم اطلاع رسانی شود که خرید مرغ با وزن‌های حدود هزار و ۵۰۰ گرم تا هزار و ۷۰۰ گرم خریدی بصرفه‌تر و از نظر سلامتی هم مفیدتر است، اما به دلیل فرهنگ غلط جا افتاده در کشور هم اکنون بسیاری از مردم علاقه به خرید مرغ‌های درشت‌تر دارند و هرچه مرغ درشت‌تر باشد خود به خود به دلیل وزنش قیمت نهایی اش هم بیشتر خواهد شد.
برچسب ها: مرغ زنده ، کشتارگاه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: