May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۶۲۳۱
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
۱
اردوغان با اشاره به جذب ۳۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی گفت که کشورش امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیهپول‌نیوز - رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در سخنانی گفت که کشورش هنوز یکی از آزادترین و دموکرات‌ترین کشورهای جهان است.

وی که در جریان مراسم افتتاح کارخانه پپسی در ایالت مانیسا سخن می‌گفت از وضعیت اقتصادی ترکیه با وجود چالشهای پیش رو تمجید کرد.

اردوغان با اشاره به سرمایه‌گذری ۱۰۰ میلیون دلاری پپسی در ترکیه و اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر گفت که علی رغم بی‌ثباتی‌های سیاسی در منطقه، ترکیه بندری امن برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی باقی مانده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ۳۸ میلیارد دلار افزود که پیمانکاران ترک، پروژه‌هایی به ارزش ۳۷۲ میلیارد دلار در ۱۲۲ کشور جهان را در دست اجرا دارند.

سال گذشته صادرات ترکیه با گذشتن از مرز ۱۶۸ میلیارد دلار رکوردشکنی کرد که در مقایسه با سال قبل از آن ۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
19:55 - 1397/10/18
خدایا ایران کی به پای ترکیه خواهد رسید؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: