April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۶۵۴۴
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
0
پول‌نیوز - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی پیشنهاد طراحی یک سامانه الکترونیکی برای شناسایی هویت کودکان کار و خیابان، خانواده‌ها و مشکلات آنها را مطرح کرد.

حبیب الله مسعودی فرید در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه مشترک سازمان ها و نهادهای دولتی با تشکل های مردم نهاد به منظور بهره برداری برای نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در حوزه کودکان کار و خیابان گفت: در خصوص موضوع کودکان کار و خیابان باید دو اقدام کلان انجام شود. یکی اینکه در سطح کلان و در درازمدت سیاست‌های فقرزدایی و پیشگیری از فقر مزمن کنار فقر حاد باید انجام شود تا ضرورت نباشد دیگر کودکی در خیابان باشند.

وی ادامه داد: اقدام دوم این است که اگر می خواهیم به شکل فوریت این کار را در تهران و کلانشهرها انجام دهیم پیشنهاد ما این است که باید نقشه ای از پراکنش بچه‌های کار و خیابان در شهر داشته باشیم و بر آن اساس با همکاری سازمان های مردم نهاد، مناطقی که این کودکان حضور دارند و محل زندگی آنها، فرایند جذب مددکاری اجتماعی فعال را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت باید مشخص شود که این کودکان از چه خانواده هایی هستند؟ آیا خانواده آنها درگیر فقر و مشکل معیشتی هستند یا زن سرپرست خانوار، فرد معلول یا معتاد دارند یا اینکه از کودک سودجویی و استثمار می شود؟ و بر اساس آن، مداخلات خود را طراحی کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به تهیه سامانه الکترونیکی برای شناسایی این کودکان اشاره کرد و گفت: این سامانه الکترونیکی برای شناسایی کودکان کار و خیابان است. ممکن است بسیاری از آنها هویت مشخصی نداشته باشد کما اینکه در تهران بیش از 68 درصد کودکان کار غیر ایرانی و عمدتاً غیرمجاز هستند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بهزیستی ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: