May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۸۲۱۵
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
0
منطق افزايش قيمت خودرو و عذرخواهي از مشتريان
پول‌نیوز - معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش شركت ایران خودرو اعلام كرد: بررسی های كارشناسی نشان می دهدكه تمامي نهاده های تولید در صنعت خودروسازی در بیشتر موارد حتی بیش از 100 درصد افزایش قیمت را تجربه كرده، این درحالی است كه این شركت برای تعهدات قبل از شهریور خود هیچ‌گونه افزایش قیمتی را لحاظ نكرده و خودروها را با همان قیمت های قبلی به مشتریان تحویل می دهد.

به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، مصطفي خان كرمي با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولید كه مطابق نظر كارشناسان تا 100 درصد افزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها 30 درصد افزایش قیمت لحاظ كرده است.

وي در زمينه شرايط سخت خودروسازان گفت: در سه ماه پایانی سال 96 فشار اقتصادی افزایش يافت و در ابتدای سال 97 این فشارها چند برابر شد به طوری‌كه در تمام شاخص های اقتصادی در زندگی مردم اثر مستقیم گذاشت ولی تولید خودرو همچنان با تحمل فشارهای ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی صورت مي گرفت. بنابراین با در نظرگرفتن تمامي جوانب و اتفاقاتی كه از اردیبهشت 97 در كشور افتاد و در راستای تداوم تولید و ایفای تعهدات، افزایش قیمت ها گریزناپذیر بود.

وي تاكيد كرد: در راستای انتقال كمترین فشار ممكن به مشتریان و به حداقل رساندن آن و با توجه به تاریخ تغییر نرخ ارز و در جهت اعمال شرایط یكسان براي مشتریان، شركت ایران خودرو زمان تغییر قیمت خود را آخر مرداد ماه اعلام كرد و تعهدات 16 الی 31 مرداد ماه را نیزبا قیمت قدیم محاسبه و تحویل مشتریان داد.(لازم به توضیح است 16 مرداد ماه تاریخ اعلام نرخ ارز نیمایی است)

خان كرمي تصريح كرد: براساس آمارهاي موجود خودروهای فروخته شده سال جاری و سال گذشته نشان می دهدكه تا 28 دی ماه  سال 96 تعداد 573 هزار دستگاه از سوی شركت ایران خودرو فاكتور و به بازار و مشتریان شركت عرضه و تحویل شده است كه این روند در سال 97 و مدت مشابه با تمام دلایل مطرح شده در بالا به 296 هزار دستگاه كاهش یافته است.

معاون مديرعامل در بازاريابي و فروش ايران خودرو اظهار داشت: با مقایسه دو عدد مذكور می توان مشاهده كرد كه توان تحویل شركت ایران خودرو به تعداد 276 هزار دستگاه كاهش یافته است و این در حالی است كه تعداد تعهدات معوقه اين شركت در سال جاری در حدود 106 هزار دستگاه است كه كمتر از میزان افت تولید است.

وي ياد آور شد: این بدان معناست كه حتی اگر تولید نسبت به سال 96 رشدی هم نداشت و به میزان همان سال خودرو تولید می شد، پیش فروش های انجام شده نه تنها به تعهد معوق منجر نمی شد بلكه امكان عرضه خودروهای بیشتر هم وجود داشت.

خان كرمي به متقاضیان خودرو اطمینان داد، تمامي فرآیندها از قبیل ثبت نام، صف انتظار، صدور فاكتور، تحویل خودرو و ... در شركت ایران خودرو مكانیزه و سیستمی بوده تحویل خودروبه مشتریان مطابق نوبت انجام می شود.

معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو اظهار داشت: از مشتریان محترم شركت ایران خودرو به علت درك شرایط موجود كمال تشكر و قدردانی را دارم و بابت تاخیر بوجود آمده در تحویل خودروها از آنان  عذرخواهي مي كنم.

وی درپایان افزود: امید است با تدابیری كه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، نمایندگان مجلس و دستگاه های نظارتی از اواسط خرداد ماه اتخاذ كرده اند، با تامین به موقع قطعات مورد نیاز خصوصا در مورد خودروهای پر تیراژ و مورد نیاز مشتریان محترم شركت، بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش و طی مدت چند ماه از بحث خودروهای معوق و با تاخیرخارج شده و بازار این صنعت مهم كه موتور محرك رشد اقتصادی كشور است را به تعادل برسانیم.
برچسب ها: ایران خودرو ، صنعت ، مشتری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: