کد خبر: ۲۹۸۲۳۵
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
0
محمدباقر نوبخت گفت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد و ما ۴۰ سال خدمت را پشت سر گذاشتیم.
نوبخت: 10 هزار واحد مسکونی را حداکثر یکساله می‌سازیم
پول‌نیوز - رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیشرفت را صرفا در آبادانی شهرها نمی‌دانیم، گفت: برای توسعه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی نیاز به برنامه ریزی داریم.

محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن برای ساخت ده هزار واحد مسکونی در روستاهای استان کرمان، اظهار داشت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد و ما ۴۰ سال خدمت را پشت سر گذاشتیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: طی ۴۰ سال گذشته اقدامات اساسی در کشور انجام شد. امروز توسعه، هم هدف مشترک کشورها و هم معیاری برای رتبه بندی کردن کشورهاست.

وی ادامه داد: آخرین نسخه توسعه، توسعه انسانی است. بر اساس معیارهایی که در توسعه انسانی تعریف شد، سه شاخص مهم شامل آموزش، بهداشت و درآمد سرانه کشور، تلفیق می شود و این شاخص را تشکیل می دهد و هر سال سازمان ملل کشورها را از این نظر رتبه بندی می کند.

نوبخت افزود: در حالی وارد دهه ۵۰ انقلاب شده ایم که جمهوری اسلامی علیرغم جنگ، موانع اقتصادی و ترورها نسبت به دو دهه گذشته در هر سه شاخص از جمله  شاخص انسانی موفق بوده است به گونه ای که طی ۱۷ سال ۳۸ درصد رشد داشته ایم و در رتبه بالای توسعه انسانی قرار گرفتیم.

معاون رییس جمهور گفت: از نظر علمی در جایگاه ۱۵ جهان و از نظر شتاب علمی در منطقه، اول هستیم. از نظر ابعاد مختلف فناوری های نو و فضایی در رتبه دوم منطقه هستیم و بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی صندوق بین المللی پول از نظر اقتصادی هجدهمین اقتصاد بزرگ هستیم و تا سال ۲۰۲۱ در جایگاه ۱۵ قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه پیشرفت خود را صرفا در آبادانی شهرها نمی دانیم و روستاها نیز مدنظر هستند، افزود: طی سفری که به کرمان داشتم خدماتی ارائه شده بود اما هنوز بخشی وجود دارد که باید یک اقدام مجدد و برنامه ویژه ای برای آن درنظر گرفت. یکی از این اقدامات ضروری، توجه به مسکن در جنوب کرمان است.

وی ادامه داد: طبق برآوردها و در قالب تفاهم نامه ای که امروز امضا شد،  ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان کرمان ساخته خواهد شد تا کپرها تا حدودی جمع آوری شوند.

نوبخت افزود: ظرف حداکثر یک سال، این تعداد واحد مسکونی را افتتاح خواهیم کرد.  

معاون رییس جمهور با اشاره به اقدامات کمیته امدادو بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان، گفت:  تمرکز در این تفاهم نامه روی جنوب کرمان است اما مشکلات مختص کرمان نیست بلکه برای مناطقی همچون هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان حتی اطراف شهرهای بزرگ نیاز به برنامه ریزی داریم.
برچسب ها: واحد مسکونی ، خانه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: