کد خبر: ۲۹۸۵۵۶
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
۱
در حال حاضر قاچاق گسترده دام، ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرده و قیمت بازار آزاد گوشت نیز تحت تاثیر این قاچاق جهش زیادی داشته که این قیمت واقعی نیست و­ باید تعدیل شود.
قیمت فعلی گوشت واقعی نیست
پول‌نیوز - وزیر جهاد کشاورزی: قیمت فعلی گوشت در بازار آزاد واقعی نیست و متاثر از قاچاق دام، ​به حدود کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

 ​محمود­ حجتی­ در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:­ در حال حاضر قاچاق گسترده دام، ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرده و قیمت بازار آزاد گوشت نیز تحت تاثیر این قاچاق جهش زیادی داشته که این قیمت واقعی نیست و­ باید تعدیل شود.

وی­ ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی و دو وزارت صنعت، معدن و تجارت و ­جهاد کشاورزی در همکاری نزدیک ­با یکدیگر قرار است اهتمام ویژه‌ای برای ­­جلوگیری از قاچاق دام­ داشته باشند تا با تامین نیاز‌های دامی از داخل کشور، ​قیمت آن تعدیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات دام زنده به زودی به کشور انجام می‌شود، اما این فقط ­­۱۰ درصد نیاز کشور به گوشت را برآورده می‌سازد و راه حل این است که با جلوگیری از قاچاق دام مثل سابق­ به طور کامل نیاز بازار از داخل کشور تامین شود.

حجتی­ با اشاره به قیمت‌های فعلی­ گوشت و مرغ­ در میادین اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این قیمت‌ها تغییر چندانی نکند.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه طیور تولید کشور نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و این به کنترل قیمت مرغ در بازار کمک می‌کند.

حجتی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص صحبت روز گذشته اش که گفته بود" ­باید همین که گوشت در بازار موجود است شکر کنیم" گفت: این حاشیه‌ها را کسانی درست می‌کنند که می‌خواهند مردم را بخنداند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: منظور من از این گفتار این بوده است که در جنگ اقتصادی فعلی و علی رغم­ همه ­فشارها، نیاز بازار به­ گوشت ­­تامین شده­ و در این زمینه کمبودی در بازار وجود ندارد اما­ مشکلاتی هست که باید با جلوگیری از قاچاق دام مرتفع شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
-
11:17 - 1397/11/09
واقعا که باهوشید!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: