پول‌نیوز - پس از این که فدرال‌رزرو اعلام کرد در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره، صبر بیشتری به خرج خواهد داد، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه خود رسیدند.

روز پنج‌شنبه، پس از این که فدرال‌رزرو اعلام کرد که تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره ندارد و اشاره کرد که احتمالا با کند شدن اقتصاد جهانی، به چرخه افزایش نرخ بهره خود خاتمه می‌دهد، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه خود رسیدند.

با تغییر موضع فدرال‌رزرو، سود اوراق قرضه به شدت کاهش یافت و دلار هم به پایین‌ترین نرخ در ۳ هفته‌ اخیر رسید. داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد، بازارهای این قاره روند رشد سهام آسیایی را ادامه خواهند داد و در مقادیر بالاتری باز خواهند شد. تا این لحظه فوتسی انگلیس ۰.۰۵ درصد رشد کرده و داکس آلمان و کاک فرانسه، هر کدام ۰.۳ درصد افزایش یافتند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۹ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح خود از ۴ اکتبر تا کنون رسید. همچنین نیکی ژاپن یک درصد جهش کرد.

کامپوزیت شانگهای علی‌رغم داده‌هایی که نشان می‌داد فعالیت‌های کارخانجات چین برای دومین ماه متوالی افت کرده است،  ۰.۳ درصد رشد کرد. کاسپی کره‌جنوبی ۰.۳ درصد به ارزش خود افزود.
منبع: مهر
برچسب ها: سهام آسیایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: