April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۹۰۲۹
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
0
تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت ۴۴ فروند شناور در قالب ۹ تیپ و با اعتباری ۱۴۰ میلیون یورویی مدنظر قرار گرفت.
انعقاد قرارداد ساخت 44 فروند شناور توسط سازمان صنایع دریاییپول‌نیوز - در مراسم تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور که صبح امروز (یکشنبه) با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در محل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای توان داخلی و بومی سازی زنجیره تأمین صنعت کشتی سازی و ایجاد اشتغالزایی و کاهش خروج ارز از کشور و نیز در راستای اجرای سیاست‌های پیشگیری از سوانح دریایی و با توجه به حوادث رخ داده در کشور به ویژه در بخش شناورهای مسافری و نامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وزیر راه و شهرسازی و موافقت وی برابر پیشنهاد ارائه شده منعقد شد.

اهداف این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک در تأمین نیازمندی‌های سازمان بنادر و دریانوردی، حمایت از تولید داخل و اشتغالزایی و در نهایت عملی کردن شعار سال.

ایجاد کیفیت مطلوب در بهره‌برداری، تأمین نیازهای سازمان بنادر برای ایجاد یک ناوگان توانمند در بنادر و دریانوردی جهت حفاظت و پیشگیری از خطرات ناشی در دریا و تکمیل ظرفیت‌های بالقوه سازمان صنایع دریایی و نیز ایجاد ارتقا، رشد و تعالی در زمینه‌های مختلف از قبیل طراحی و ساخت و تولید انواع شناورهای مرتبط و تجهیزات و اقلام خاص دریایی جهت اهداف عالیه سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه اعتبار مالی پیش‌بینی شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان پروژه در اختیار سازمان صنایع دریایی جهت تحویل شناورها قرار خواهد گرفت و زمان شروع همکاری مشترک در قالب این تفاهم‌نامه از تاریخ امضای آن یعنی امروز یکشنبه (۱۴ بهمن) بوده و اعتبار آن تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

اهم اولویت‌های اعلام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان صنایع دریایی جهت ساخت شناور در داخل کشور شامل: ایجاد ناوگان شناورهای جستجو و نجات و آتش خوار، شناورهای مناسب جهت تردد و عزیمت افسران کنترل، ایجاد ناوگان شناورهای لایروب و ضد آلودگی و آلاینده‌روب، ساخت شناورهای مسافربری جدید تفریحی جهت توسعه گردشگری، تعمیرات شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی، ساخت شناورهای یگان حفاظت دریایی و گارد دریایی، شناور امداد و نجات، تأمین تجهیزات خاص مورد نیاز بندری از قبیل دوربین دید در شب، تجهیزات مخابراتی و… و. و نیز طراحی و ساخت کلیه شناورهای طرح تحول صنعت دریایی مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: