کد خبر: ۲۹۹۰۹۲
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
0
تعداد زیاد کارت های همراه ما، نه تنها اقدامی امن نیست بلکه موجب سردرگمی هم می‌شود. امروزه برخی از بانک‌های کشور مثل بانک سرمایه با درک این نیاز تصمیم گرفته‌اند دست به کار شده و یک کارت همه کاره ارائه دهند.
تک کارت همه کاره‌ی
پول‌نیوز - کیف پول همه ما پر شده از کارت‌های مختلف. کارت شناسایی، کارت‌های بانکی، کارت مترو و احتمالا کارت سوختی که این روزها برای ثبت نامش فراخوان می‌زنند و به زودی قرار است دوباره به این مجموعه اضافه شود. کارت‌های بانکی که به خودی خود رکوردار بیشترین تعداد کارت در دست ایرانی‌ها هستند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، آخرین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد کل کارت‌های صادره شبکه بانکی ۳.۵ برابر جمعیت ایران است. کارت‌هایی که هزینه صدور بالایی در این تعداد دارند و احتمالا اگرچه ما در ظاهر برای صدور آن‌ها هزینه چندانی پرداخت نمی‌کنیم اما در واقعیت هزینه همه این 280 میلیون کارت بانکی موجود را از جیب خود داده‌ایم.

فارغ از همه این‌ها، تعداد زیاد کارت های همراه ما، نه تنها اقدامی امن نیست بلکه موجب سردرگمی هم می‌شود. امروزه برخی از بانک‌های کشور که این نیاز را به خوبی درک‌ کرده‌اند تصمیم گرفته‌اند با ارائه یک کارت واحد حداقل تعداد کارت‌های موجود در دست مشتری را کمتر کنند.

برای مثال تک کارت، یکی از جدیدترین محصولات بانکداری الکترونیک بانک سرمایه است که دارای ویژگی های منحصربفرد و متنوعی می باشد.

با این کارت،‌ شما می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز عضو شبکه شتاب پول نقدر دریافت کنید، به شکل حضوری، اینترنتی و ... وجه پرداخت کنید و از تمامی امکانات یک کارت بانکی برخوردار باشید.

همچنین با ایجاد امکان شخصی‌سازی کارت‌های بانکی و درج هرگونه اطلاعات و مشخصات مدنظر مشتریان اعم از تصویر، کدملی، شماره شناسنامه، کدپرسنلی و .. این کارت وجهات قانونی پیدا کرده و می‌تواند معرف هویت مشتریان باشیند.

تبدیل این کارت به کارت تردد برای استفاده در دستگاه‌های کارت خوان ورود و خروج پرسنل هم ممکن است. اضافه کردن یک تراشه دیگر قابلیت دیگری هم به این کارت اضافه کرده است.

تک کارت می‌تواند کارت بلیت هم باشد و می‌توان از آن به عنوان کارت بلیت الکترونیکی جهت تردد از طریق سامانه های حمل و نقل شهری از جمله اتوبوس و مترو بهره برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: