April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۹۲۸۰
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
0
وزیر نفت گفت: ظرف دو سال و نیم آینده مسئله فلر‌ها در مناطق نفت خیز جنوب به پایان می‌رسد.
ظرف دو سال و نیم آینده پرونده فلرها بسته می‌شودپول‌نیوز - بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت نفت همیشه برای ما مهم بوده است. به  رغم تمام فشارها در ۴۰ سال گذشته در چند بخش عملکرد صنعت نفت واقعا درخشان و قابل عرضه به جهان است.

وی با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب چیزی به نام صنعت گاز وجود نداشت و ظرفیت تصفیه و پالایش گاز در روز تنها ۳۶ میلیون متر مکعب و مربوط به پالایشگاه بیدبلند بود اکنون ۳۰ برابر شده است یعنی ظرفیت پالایش روزانه گاز به یک میلیون و ۶۰ متر مکعبت رسیده است.

زنگنه میزان انشعابات گاز را در سال ۵۷، ۵۲ مورد معرفی کرد و افزود: اکنون انشعابات گاز به ۱۱.۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: در سال ۵۷ پوشش گازرسانی نزدیک به صفر بود، اما اکنون ۹۲ درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند که این رقم در دنیا بی نظیر است.

وی گفت: در سال ۵۷ تنها یک روستا گاز داشت، اما اکنون بیش از ۲۷ روستا به عبارتی بالغ بر ۷۷ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته‌اند.

زنگنه تولید میعانات را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به صفر اعلام کرد و افزود: اکنون تولید میعانات به ۷۵۰ می‌رسد.

وزیر نفت پتروشیمی را نمادی از جلوگیری از خام فروشی معرفی کرد و افزود: در سال ۵۷ مجموع فروش خالص ما یک میلیون تن بود، اما امسال فروش خالص پتروشیمی به بیش از ۳۰ میلیون تن و به ارزش ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد و این نمادی از توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت و جلوگیری از خام فروشی است.

وی تأکید کرد: ظرف دو سال و نیم آینده وزارت نفت طبق تعهدات خود مسئله فلر‌ها را تمام خواهد کرد.

زنگنه از ایجاد یک پایانه صادراتی در دریای عمان خبر داد و گفت: خارج از خلیج فارس بندر جاسک را به عنوان پایانه صادراتی انتخاب کرده‌ایم که کار‌های مطالعاتی آن انجام و ترمینال جدیدی در این مکان ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: در پایان سال ۹۹ بهره‌برداری از پایانه جدید را در دریای عمان شروع خواهیم کرد، همچنین دو پالایشگاه برای احداث در این منطقه مجوز گرفته‌اند.
برچسب ها: وزارت نفت ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: