کد خبر: ۲۹۹۵۱۰
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
0
یک مقام مسئول، افزایش تسهیلات مسکن را یکی از دستاورد‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد و گفت: این موضوع نقش موثری در رشد قدرت خرید متقاضیان داشته است.
افزایش وام مسکن دستاورد 40 سالگی انقلاب

پول‌نیوز - ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران، با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های حوزه مسکن در چهل سال اخیر باید به تعادل رساندن عرضه و تقاضای مسکن باشد، گفت: بعد از دهه ۶۰ هنوز عرضه به تقاضا نرسیده و دولت باید در این حوزه اقدامات بسیار موثرتری انجام دهد.

وی ادامه داد: تعادل بین عرضه و تقاضا نقش موثری در تثبیت قیمت‌ها دارد و طی این سال‌ها فرصت‌های بسیاری را از دست داده‌ایم و باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای تقویت این حوزه انجام دهیم.

رهبر گفت: در طرح جامع مسکن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که در این بخش کمبود‌هایی وجود دارد، اما می‌توانیم با استفاده از بخش خصوصی و ایجاد انگیزه بین سازندگان مسکن کمبود‌های این حوزه را جبران کنیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه از سال ۸۶ ساخت مسکن مهر آغاز شده است، گفت: هدفگذاری که برای این واحد‌ها در نظر گرفته شده بود، ساخت ۲ میلیون واحد مسکن مهر بود که تا به امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی اظهار کرد: برای تقویت حوزه مسکن باید برنامه‌های شدیدتر و محکم‌تری به کار گرفته شود تا سالانه بتوانیم یک میلیون واحد مسکونی را که جزء اهداف سال ۱۴۰۴ است، جامه عمل بپوشانیم.

رهبر با بیان اینکه نباید طرح آمایش سرزمین را به فراموشی بسپاریم و این طرح بزرگترین دستاورد ۴۰ سالگی انقلاب در حوزه مسکن است، افزود: در طرح آمایش سرزمین توزیع اشتغال و امکانات در تمامی نقاط کشور در نظر گرفته شده است و همین موضوع زمینه‌ساز مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها می‌شود. این طرح در توزیع جمعیت کمک بسیار موثری می‌کند و زمینه‌ساز کاهش حاشیه نشینی کلان شهر‌هاست، بنابراین دولت‌ها باید در اجرای هر چه سریعتر این طرح همت کنند.

وی با بیان اینکه در برخی روستا‌ها امکانات کافی برای ساکنان در نظر گرفته نشده است، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ساخت مسکن در روستا‌ها بتوانیم این طرح را به درستی اجرا کنیم.

رهبر افزایش تسهیلات مسکن را یکی از دستاورد‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: افزایش تسهیلات مسکن نقش موثری در رشد قدرت خرید متقاضیان داشته است، بنابراین دولت باید با اجرای هرچه درست‌تر و کنترل قیمت‌ها این دستاورد را کنترل کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: