May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۰۰۳۰
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
0
مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: برای اولین‌بار در کشور به سه هزار روستا در طول یک سال گاز رسانی شد.
3 هزار روستای کشور امسال گاز رسانی شد
پول‌نیوز - حسن منتظر تربتی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: موضوع گاز رسانی به شهرها و روستاها در کشور به شکل جدی مدنظر دارد.

وی افزود: با ایجاد بستر مناسب برای مصرف گاز طبیعی، امکان صادرات نفت و صرفه‌جویی میزان مصرف نفت به میزان پنج میلیون بشکه نفت فراهم شد.

تربتی گفت: گاز رسانی در حوزه انرژی با توجه به صرفه‌جویی که به دنبال دارد توسعه کشور و کاهش هزینه‌ها در زمینه مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه ترکیه و عراق انجام می‌شود، گفت: سه هزار روستا در سال جاری گاز رسانی شده و در سال آینده نیز به دنبال گاز رسانی به سه هزار روستا دیگر هستیم و این امر برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.

تربتی افزود: در آینده با توجه به گاز رسانی به نقاط مختلف کشور، سیاست‌ها به گونه‌ای است که به دنبال تحقق دستیابی به شهرستان‌های سبز بوده و پس از آن به دنبال کشور سبز در مصرف سوخت هستیم.

وی، ایران را از کشورهای پیشرو در استفاده از گاز طبیعی دانست و تصریح کرد: پس از انقلاب با تلاش متخصصان کشورمان، طرح‌های گاز رسانی به شهرها و روستاها با شتاب با هدف خدمت‌رسانی در حال انجام است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: