کد خبر: ۳۰۱۲۲۵
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
0
پول‌نیوز - اولویت دادن به قطارهای باری و محدودیت‌های ایجاد شده در سیر و حرکت ریلی موجب تأخیر قطارهای مسافری و افزایش نارضایتی مسافران شده است.

اولویت سیر قطارهای باری موجب تأخیر قطارهای مسافری می‌شود

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با توجه به افزایش میانگین تأخیر قطارها و نارضایتی مردم از این موضوع گفت: تأخیر قطارها از مبدأ تقریباً در حد صفر است ولی  بیشتر این تأخیرها در زمان سیر و در طول مسیر اتفاق می‌افتد که يك خطه بودن اغلب خطوط راه آهن، محدوديت سرعت در برخي از مناطق ريلي، طول عمر ناوگان، تلاقي قطارهاي باري و مسافري، محدوديت و طول عمر لوكوموتيوها و ... از جمله مسائلي است كه در بروز تاخيرات دخيل مي‌باشد كه اميدواريم با عنايت بيش از پيش مسؤولان و تمهيدات صورت گرفته تأخيرات به حداقل ممكن برسد.

محمد رجبی افزود: با توجه به این که برنامه زمان‌بندی سیر و حرکت قطارها براساس برنامه‌ریزی ارائه شده از سوی راه آهن ج.ا.ا انجام می‌شود و در این برنامه‌ریزی معمولاً اولویت سیر به دلیل مسأله‌ی درآمد‌زایی با قطارهای باری است لذا شاهد بروز تأخیرات مکرر در روزهای اخیر هستیم به طوری که میانگین سیر قطارها به سه ساعت و نیم رسیده است.

مدیر عامل رجا گفت: در همين رابطه  ممكن است در حين سير قطار، مشكلاتي در خصوص نظافت كوپه‌ها يا سرويس‌هاي بهداشتي بوجود بيايد كه به محض رسيدن قطار به مقصد توسط ماموران مجدداً برطرف مي‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مشكلات عمده‌ همچون عمر بالا و فرسودگي ناوگان و تعداد زياد قطارهاي در سير، در برخي موارد مشكلات فني مانند خرابي ديزل قطارها در زمان سير اتفاق مي‌افتد كه به دليل زمان‌بر بودن عمليات پشتيباني و تأمين ديزل جايگزين شاهد تأخيرات ناخواسته‌اي در اين مواقع هستيم.
   
مدیر عامل رجا گفت:  متأسفانه به دليل مشكلات و معضلات ريشه‌اي در بخش مسافري بويژه در تخصيص اعتبارات لازم جهت سرمايه گذاري و تجهيز و توسعه ناوگان ريلي متناسب با رشد روزافزون تقاضا، موجب شده تا خدمات ارائه شده بعضاً در حد انتظارات مسافران محترم نباشد.
     
وی افزود: با اين حال كاركنان زحمتكش و مسؤولان خدوم اين شركت به رغم وجود موانع و مشكلات اساسي بر سر راه خدمات رساني بهتر، تمام سعي و تلاش خود را به كار مي‌گيرند تا با استفاده بهينه از ظرفيت‌ها و امكانات موجود موجبات رفاه و آسايش هموطنان را فراهم آورند.
   
رجبی با بیان این که  احترام به حقوق مسافران، تكريم ارباب رجوع و تأمين راحتي و آسايش سفر براي هموطنان عزيز از سياست‌هاي اصلي اين شركت مي باشد و در اين زمينه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزیم گفت: اين شركت از كاستي‌ها و نارسايي‌هاي به وجود آمده از مردم عذرخواهي كرده و اطمینان می‌دهم همكاران ما تمامي تلاش خود را خواهند كرد تا در سفرهاي بعدي شاهد كمبودها و محدوديت‌هاي فوق نباشيم.
برچسب ها: شرکت رجا ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: